Kim jest idealny sprzedawca? Jaką powinien mieć osobowość? To gaduła czy milczek? Otwarty? Kreatywny? Sumienny? Analityk? Obowiązkowy? Powinien bardziej działać czy planować? Powinien dbać o szczegóły czy iść na żywioł? Jak powinien się motywować? Kształcić? Co czytać? Sprzedawca ma przecież sprzedawać! Więc po co ma tworzyć raporty i rysować tabelki?
POLECAMY
Ile ma być w nim z analityka, a ile z błyskawicy?
Wiele osób twierdzi, że sprzedawcą trzeba się urodzić. Co więcej, aby być sprzedawcą, należy mieć tzw. gadane. „Gadane”?! – co to znaczy? Do dzisiaj nie wiem. A już najbardziej irytuje mnie powiedzenie: „Trzeba mieć to COŚ”. Co to jest to COŚ? Czy ja mam to COŚ? A co jest tym COS-iem?
Nie ma idealnego sprzedawcy. Każdy ma w sobie swoje mocne strony, które może wykorzystać w sprzedaży. Innych umiejętności może się po prostu nauczyć.
Ekstrawertyk czy introwertyk?
Z pozoru wydawałoby się, że do sprzedaży konieczny jest ekstrawertyk. Słusznie, gdyż taka osoba będzie świetnie budowała relacje już od samego początku. Niemniej, nie zawsze będą one trwałe i silne. Zatem czy introwertyk może byś sprzedawcą?
W różnorodności siła!
Najbardziej efektywny zespół handlowy to taki, który skupia różne talenty i osobowości. To pozwala zoptymalizować każdy aspekt Twojego biznesu. Na przykład: ekstrawertycy robią świetne pierwsze wrażenie. Introwertycy budują długotrwałe relacje!
Ekstrawertyk mówi, co myśli, introwertyk myśli, co mówi. Ani jeden, ani drugi nie jest...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!