IDEALNY HANDLOWIEC – ISTNIEJE TAKI?

Skuteczna sprzedaż

„Dobry człowiek, świetnie się dogadujemy, ale tu chodzi o sprzedaż, a tej nie ma…” – często zdarza się tak, że nawet najlepsza, najbardziej zaangażowana w losy firmy osoba nie sprawdza się w sprzedaży. Jest wiele takich sytuacji, w których chcesz nagrodzić kogoś za świetną pracę, awansując daną osobę np. na menedżera sprzedaży czy handlowca, a po krótkim czasie okazuje się, że to był błąd. Błąd, którego można uniknąć.

Kim jest idealny sprzedawca? Jaką powinien mieć osobowość? To gaduła czy milczek? Otwarty? Kreatywny? Sumienny? Analityk? Obowiązkowy? Powinien bardziej działać czy planować? Powinien dbać o szczegóły czy iść na żywioł? Jak powinien się motywować? Kształcić? Co czytać? Sprzedawca ma przecież sprzedawać! Więc po co ma tworzyć raporty i rysować tabelki?

POLECAMY

Ile ma być w nim z analityka, a ile z błyskawicy?

Wiele osób twierdzi, że sprzedawcą trzeba się urodzić. Co więcej, aby być sprzedawcą, należy mieć tzw. gadane. „Gadane”?! – co to znaczy? Do dzisiaj nie wiem. A już najbardziej irytuje mnie powiedzenie: „Trzeba mieć to COŚ”. Co to jest to COŚ? Czy ja mam to COŚ? A co jest tym COS-iem?

Nie ma idealnego sprzedawcy. Każdy ma w sobie swoje mocne strony, które może wykorzystać w sprzedaży. Innych umiejętności może się po prostu nauczyć.

Ekstrawertyk czy introwertyk?

Z pozoru wydawałoby się, że do sprzedaży konieczny jest ekstrawertyk. Słusznie, gdyż taka osoba będzie świetnie budowała relacje już od samego początku. Niemniej, nie zawsze będą one trwałe i silne. Zatem czy introwertyk może byś sprzedawcą?

W różnorodności siła!

Najbardziej efektywny zespół handlowy to taki, który skupia różne talenty i osobowości. To pozwala zoptymalizować każdy aspekt Twojego biznesu. Na przykład: ekstrawertycy robią świetne pierwsze wrażenie. Introwertycy budują długotrwałe relacje!

Ekstrawertyk mówi, co myśli, introwertyk myśli, co mówi. Ani jeden, ani drugi nie jest...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy