Employer branding

Strefa szefa
Employer branding podejmuje się, aby osiągnąć przynajmniej jeden z dwóch celów: obniżyć rotację pracowniczą i wesprzeć rekrutację. Korzyści, jakie poprawa tych dwóch procesów niesie dla wszystkich obszarów działania firmy, w tym sprzedaży, są jednak zwykle mocno niedoceniane.

Dlatego właśnie chciałabym Wam opowiedzieć, jak reputacja pracodawcy przekłada się na wydajność pracowników, jakość produktu i realizację celów sprzedażowych oraz dlaczego tak wiele firm, mimo zaangażowania znaczących środków, ponosi na tym polu spektakularne porażki.

POLECAMY

Jak employer branding wiąże się z jakością produktu, obsługą klienta i płynnością finansową firmy?

Tak, to nie żart. Prawidłowo wdrożony employer branding może przynieść firmie szereg wymiernych korzyści skutkujących poprawą EBIT-u i to zarówno przez obniżenie kosztów, jak i zwiększenie przychodów. W tym tekście chcę pokazać Ci przede wszystkim te dwa aspekty (ale employer branding ma wiele wymiarów, więc jeżeli będą one dla Ciebie interesujące, odwiedź proszę mojego bloga: http://bit.ly/3afxcNu).    
Koszty pracy są zawsze jednym z najwyższych, o ile nie najwyższym, wydatkiem w każdej firmie. Wydaje się więc logiczne, że każda zmiana w tym obszarze przyniesie widoczne rezultaty, a employer branding niesie ze sobą aż dwie istotne zmiany.    
Po pierwsze, możesz taniej zatrudniać lepszych pracowników. Według danych CareerBuilder 6...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy