Etapy w rozwoju menedżera sprzedaży
Młody menedżer – od 0 do 5 lat doświadczenia
Pierwszy etap bycia menedżerem: szefowa doradców klienta, których miałam w zespole 12. Na tym etapie największym wyzwaniem dla mnie był fakt, że pracownik poszedł na chorobowe i nie miałam nikogo na zastępstwo. Chciałam, aby wszystko w procesie sprzedaży i obsługi klienta było idealne, nie mogłam dopuścić, że coś psuje się w mojej układance. Na tym początkowym etapie podchodziłam do wszystkiego emocjonalnie, co powodowało, że nawet po pracy dużo czasu poświęcałam na planowanie ułożenia pracy mojego zespołu. Teraz już wiem, że te problemy były stosunkowo niewielkie w porównaniu z tymi, jakie mam obecnie.
Kolejnym dużym wyzwaniem było sprostanie oczekiwaniom moich przełożonych dotyczącym efektywności sprzedaży. Rosnące wymagania powodowały, że jako kierownik sprzedaży musiałam znaleźć sposób na efektywniejsze działanie. Jak znaleźć na to sposób? Przede wszystkim kierownik sprzedaży musi myśleć o tym, aby określić realne cele dla swojego zespołu podzielone na mniejsze cele cząstkowe. Podczas pracy w banku miałam wrażenie, że cały czas one rosły, a mój zespół nie był w stanie za nimi nadążyć. Nie wiedząc do końca, jak rozwiązać ten problem, ale także nie mając w...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!