Dlaczego warto budować procesy sprzedażowe równolegle z budową departamentu sprzedaży?

Skuteczna sprzedaż

Dwa elementy, o których mowa w tytule, są ze sobą ściśle powiązane. Choć mogłoby się wydawać, że można przeprowadzać budowę procesów sprzedażowych niejako niezależnie od budowy departamentu sprzedaży, w artykule wykażę, że dopiero spójne podejście do obu procesów przynosi najlepszy efekt.

Starając się odpowiedzieć na pytanie postawione w tytule, warto na początku zdefiniować, czym tak naprawdę jest „proces”. Z mojego doświadczenia wynika jasno, że procesem sprzedażowym możemy nazwać:

POLECAMY

  • zbiór zasad obsługi kontaktu/leada panujących wewnątrz organizacji,
  • magazynowanie oraz zestawianie danych,
  • zdefiniowane podejście do analizy zebranych danych,
  • wyszczególnienie poszczególnych etapów lejka sprzedażowego,
  • monitorowanie działań zespołów sprzedażowych,
  • wsparcie menedżerów sprzedaży rekomendacjami oraz rozwiązaniami systemowymi.

Zgodnie z definicją można stwierdzić, że „proces” to wszystkie działania w tle sprzedaży fizycznej. Oczywiście wypada wspomnieć, że sama sprzedaż może funkcjonować bez procesu, jednak postaram się wyjaśnić, z jakiego powodu departament sprzedaży nie będzie zarządzany w sposób optymalny bez zdefiniowania i wprowadzenia procesu. Rozpoczęcie pracy nad opracowaniem odpowiednich fundamentów pod przyszły stabilny...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy