Starając się odpowiedzieć na pytanie postawione w tytule, warto na początku zdefiniować, czym tak naprawdę jest „proces”. Z mojego doświadczenia wynika jasno, że procesem sprzedażowym możemy nazwać:
POLECAMY
- zbiór zasad obsługi kontaktu/leada panujących wewnątrz organizacji,
- magazynowanie oraz zestawianie danych,
- zdefiniowane podejście do analizy zebranych danych,
- wyszczególnienie poszczególnych etapów lejka sprzedażowego,
- monitorowanie działań zespołów sprzedażowych,
- wsparcie menedżerów sprzedaży rekomendacjami oraz rozwiązaniami systemowymi.
Zgodnie z definicją można stwierdzić, że „proces” to wszystkie działania w tle sprzedaży fizycznej. Oczywiście wypada wspomnieć, że sama sprzedaż może funkcjonować bez procesu, jednak postaram się wyjaśnić, z jakiego powodu departament sprzedaży nie będzie zarządzany w sposób optymalny bez zdefiniowania i wprowadzenia procesu. Rozpoczęcie pracy nad opracowaniem odpowiednich fundamentów pod przyszły stabiln...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!