Budowa modelu prognozującego wyniki sprzedażowe, które mogą być uwzględnione w tworzeniu budżetu, zaczyna się od odpowiedniej konfiguracji procesu sprzedażowego w systemie CRM. Jako przykład podam konfigurację etapów sprzedażowych (deal stage) i wykorzystanie określonego prawdopodobieństwa wygranej/przegranej przypisanej do poszczególnego etapu.
POLECAMY
Prognozowanie składa się nie tylko z samych liczb. Dobry model prognozowania powinien opierać się na zrozumieniu procesu sprzedażowego wewnątrz organizacji. Z tego powodu, decydując się na projekt budowy modelu prognozy, należy mieć na uwadze poniższe obszary:
- Zestawienie, posegregowanie i wypłaszczenie danych związanych z aktywnościami zawierającymi się w procesie sprzedażowym. W tym punkcie powinniśmy się skupić przede wszystkim na czasie trwani...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!