Dołącz do czytelników
Brak wyników

W praktyce

12 listopada 2018

NR 13 (Styczeń 2018)

Automatyzacja sprzedaży i obsługi klienta - Profitroom

340

Ile osób liczy zespół sprzedaży i obsługi klienta w Profitroom?

Funkcjonujemy w zespole kilkunastu specjalistów. Zespół sprzedażowy składa się z sześciu osób zajmujących się kontaktem z klientami na rynku polskim. Z uwagi na specyfikę niektórych usług wydzieliliśmy osoby do sprzedaży usług marketingowych, zarówno w Polsce, jak i na świecie, co pozwoliło nam na ścisłą specjalizację i udoskonalenie technik oraz argumentów sprzedażowych. Dział sprzedaży zagranicznej to obecnie dwie osoby pracujące stacjonarnie w Poznaniu oraz partnerzy w oddziałach zagranicznych.

POLECAMY

Dużym sukcesem okazało się wydzielenie tzw. liderów kompetencji, a więc osób odpowiedzialnych za gromadzenie i przekazywanie wiedzy w obrębie konkretnych produktów na linii działu sprzedaży oraz działów związanych z rozwojem poszczególnych produktów. Dzięki temu handlowcy zawsze wiedzą, do kogo powinni się udać w razie wątpliwości, a sama wiedza wewnątrz organizacji jest dystrybuowana dużo szybciej i wydajniej.

Działem łączącym sprzedaż oraz późniejszą obsługę posprzedażową jest team onboardingu, a więc grupa osób, która konfiguruje systemy, szkoli hotelarzy oraz wspiera ich w pierwszym kontakcie z naszymi rozwiązaniami.

Kluczowym działem jest zespół pomocy technicznej, który 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu służy klientom rzetelną pomocą techniczną. Model biznesowy Profitroom oparty jest na doskonałej obsłudze posprzedażowej. Wynika to z faktu, że współpraca z hotelami jest najczęściej wieloletnia. Liczby za 2016 r. pokazują, że mamy 99,3% przedłużanych umów, co uważam za ewenement w branży IT. Obecnie funkcjonujemy w ponad dziesięć osób podzielonych na support IT oraz support pozostałych systemów Profitroom. Satysfakcja naszych klientów z ich wsparcia kształtuje się na bardzo wysokim poziomie 96%.

Opis codziennych obowiązków działu sprzedaży i obsługi klienta

Codzienna praca w dziale sprzedaży Profitroom nie pozwala na nudę. Na polskim rynku bazujemy na dużej liczbie poleceń, sieci kontaktów, generowaniu leadów oraz spotkaniach branżowych. Strona WWW naszej firmy nastawiona jest na generowanie leadów sprzedażowych, co pozwala nam skutecznie zwiększać liczbę kontraktów i stopień pokrycia rynku. Część zespołu skupia się na pracy stacjonarnej w biurze. Dzięki skutecznym narzędziom CRM monitorujemy bieżące tematy sprzedażowe i prognozujemy wyniki na kolejne miesiące.

Narzędzia używane do automatyzacji sprzedaży i obsługi klienta w Profitroom

Rozwój firmy wymusza nacisk na optymalizację i automatyzację procesów jej funkcjonowania. W tym celu używamy wielu rozwiązań – począwszy od GSuite (pocz...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy