Automatyzacja procesów biznesowych – szansa czy przereklamowana usługa?

Narzędzia wspierające sprzedaż

Procesy biznesowe (zwane również metodami biznesowymi) zachodzą w każdej, nawet najmniejszej firmie. Kiedy ktoś twierdzi, że w jego przedsiębiorstwie nie ma takich procesów, jest w błędzie i prawdopodobnie najzwyczajniej w świecie nie wie, czym one są.

Jednym z podstawowych celów każdej prowadzonej działalności powinna być automatyzacja procesów biznesowych, gdyż przyczynia się ona m.in. do wzrostu produktywności, podniesienia jakości obsługi klienta czy obniżenia kosztów, jakie ponosimy.

POLECAMY

Procesy biznesowe i ich automatyzacja

Procesy biznesowe to powiązane ze sobą zadania, które prowadzą do osiągnięcia określonego wcześniej celu lub rozwiązują dany problem. Można nimi zarządzać, ulepszać, a także zwiększać ich wydajność po to, by w jak najefektywniejszy sposób prowadzić swój biznes. Procesami są np. obieg faktur, zatwierdzanie wniosków urlopowych, dodawanie kolejnych zamówień, rejestr umów czy choćby rekrutacja nowych pracowników.
Istnieją – rzecz jasna – czynności, które warto, a wręcz należy wykonać osobiście. Jest to np. telefonowanie do klientów z propozycją nowej oferty zamiast wysyłanie maili, których każdy z naszych kontrahentów otrzymuje w ciągu dnia dziesiątki. W takiej sytuacji bezpośredni kontakt ma zdecydowanie większy sens. Natomiast takie czynności – jak chociażby archiwizacja dokumentów – warto zautomatyzować. Po co nam szafa lub wręcz całe pomieszczenie segregatorów, jeśli możemy je mieć w jednym miejscu – w komputerze? Po pierwsze, nasze dokumenty będą dużo lepiej zabezpieczone, a po drugie, dostęp do nich uzyskają wszystkie uprawnione...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy