Pomógł mi w tym system CRM, który daje przejrzysty obraz sprzedaży w firmie, pod warunkiem, że będziemy wiedzieć, czego od niego oczekujemy. Jako dyrektor sprzedaży korzystałam z różnych rozwiązań od małych polskich aplikacji, po te zagraniczne, ale zawsze każde rozwiązanie było inaczej przygotowane zarówno pod proces sprzedaży, jak i specyfikę produktu. Dla mnie najważniejsza w sprzedaży do nowych klientów jest konwersja na sprzedaż. Opinie i feedback od kolegów z zespołu to ważne informacje, ale w miarę możliwości należy je porównywać z posiadanymi liczbami w systemie CRM.
POLECAMY
Konwersja w procesie sprzedaży
Zanim zaczęliśmy uzupełniać system CRM, określiłam cele konwersji dla mojego zespołu sprzedaży. Bardzo ważne jest, by długoterminowy cel sprzedażowy podzielić na mniejsze osiągnięcia, które mają nas zaprowadzić do sprzedaży. Ma to znaczenie w szczególności przy dłuższych procesach handlowych, trwających kilka miesięcy, w których tzw. słonia, musimy podzielić na kawałki. Zadania konwersji mogą być różne w zależności od tego, jak zbudowany jest dział sprzedaży oraz sam proces sprzedaży. Jeśli chce...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!