Przypomnę, że jeszcze w latach 90. ubiegłego wieku i na początku tego stulecia kupowałyśmy kosmetyki z katalogu jako nastolatki, a zapach perfum wybierałyśmy poprzez pocieranie kartki. Dzisiaj w zasadzie w ciągu godziny jesteśmy w stanie stać się całkiem dobrze rozeznanymi klientami, dobrać zapach do okoliczności sytuacji, naszego charakteru i znaleźć opinie kilku niezależnych osób w obszarze, który nas interesuje.
POLECAMY
Wracając jednak do działań sprzedażowych, które możemy organizować, to social selling daje nam możliwość zbudowania relacji z potencjalnymi klientami na długo przed tym, zanim rozważą oni zakup od nas.
W jaki sposób robić to autentycznie, ale tak, żeby trafić do możliwie najlepszej grupy odbiorców?
1. Poznaj swoją grupę docelową
- Analiza demograficzna i psychograficzna. Zacznij od dokładnego zrozumienia, kim są Twoi potencjalni klienci. Określ ich wiek, płeć, lokalizację, zainteresowania i styl życia. Wykorzystaj narzędzia analityczne dostępne na platformach społecznościowych, aby zgromadzić te informacje.
- Tworzenie buyer personas. Stwórz szczegóło...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!