Z punktu widzenia klienta: czego oczekujemy od sklepu internetowego?

Pozyskiwanie klienta

Zakupy online stały się dla wielu konsumentów codziennością. Ciągle wzrastająca świadomość odbiorców dotycząca nie tylko tego, co powinno znaleźć się w ofercie sklepu internetowego, ale również tego, czego oczekuje się od dobrej platformy e-commerce, powoduje, że firmy stają przed dużym wyzwaniem związanym z dopracowaniem treści, komunikacji oraz użyteczności i widoczności strony. Czego klienci szukają w e-sklepie? Jakie są elementy, których nie może w nim zabraknąć?

Nie ma dobrego sklepu internetowego bez treści, a w szczególności tych opisujących znajdujące się w nim produkty. Skuteczne opisy w e-commerce to m.in. te odpowiadające na pytania i obawy konsumentów związane z zakupem danego towaru, a także odnoszące się do jego wyglądu, funkcji oraz możliwości zastosowania. Warto pamiętać, żeby przy tworzeniu opisów danej oferty, uwzględnić w nich odpowiedzi na pytania, m.in. takie jak:

POLECAMY

  • Co to jest za produkt i do czego służy, w jaki sposób działa?
  • Jakie są jego mocne strony? Dlaczego warto go kupić?
  • Czym się wyróżnia od pozostałych?

Kluczowe jest też dopasowanie długości oraz formy opisu do branży, asortymentu, grupy potencjalnych odbiorców oraz stylu komunikacji przyjętego przez markę. Specyfikacja techniczna, wymiary czy skład to ważne elementy, jednak należy uważać, żeby nie zdominowały treści. Z tego powodu warto umieszczać je na końcu, np. w formie tabelki czy zestawienia lub ukryć za pomocą rozwijanego przycisku.

Opisy kategorii

Równie ważne, co opisy produktów, są opisy kategorii. Pełnią funkcję drogowskazów, kierujących konsumentów do konkretnego asortymentu. Coraz częściej pojawiaj...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy