Takie było założenie i przyjęło się w środowisku konsumentów. W centrum handlowym prezentujemy produkty w sposób artystyczny, stylowy, zaktualizowany o bieżące trendy, by wystawa przykuwała uwagę klienta oraz wywoływała uczucie zachwytu, pożądania i szacunku do marki. Nie bez powodu stylizujemy sklepy, używamy zapachów, fotografii, odpowiednich kolorów, by jeszcze bardziej, w jak najbardziej wyrafinowany sposób wykreować to miejsce do kontemplacji i rozmyślań, doprowadzających do zakupu. By kontemplacja produktowa miała sens, od wielu lat zastanawiamy się, w jaki sposób pomagać klientom, by jednocześnie nie pozostać obojętnym na ich potrzeby, ale nie być zbyt nachalnym, a przy tym być skutecznym sprzedażowo.
Sytuacja galerii handlowych od czasu pandemii pozostawia wiele do analizy. Business Insider podaje, że w ubiegłym roku w raporcie proxi.cloud odnotowano spadek ruchu w galeriach i centrach handlowych o 1,5%. Choć jest to kolejny rok z gorszymi wynikami, to warto zauważyć, że spadki nie są już tak spektakularne jak te dwucyfrowe, które miały miejsce wcześniej. Może to być pewnym pocieszeniem dla zarządców tych obiektów, sugerując stopniowe ustabilizowanie się sytuacji lub przynajmniej spowolnienie tempa spadków. Optymizm ten jednak wymaga równocześnie podjęcia działań mających na celu przeciwdziałanie dalszemu pogorszeniu się sytuacji oraz stymulowanie wzrostu ruchu w galeriach i centrach handlowych.
POLECAMY
Sztuka sprzedaży
Co więc jednak z naszym artyzmem? Kunszt produktowy już nie wystarcza, by pieniądz przestał być ważny, a „sztuka” zagościła w życiu konsumenta? Oczywiście, jak wiadomo powszechnie, inflacja przyczyniła się do pogorszenia sytuacji klienta i skupiła jego uwagę na produktach pierwszej potrzeby. Klienci częściej kupują również w sieci z uwagi na urządzenia mobilne dostępne pod ręką, brak czasu na robienie zakupów stacjonarnych, lepszą cenę produktu dostępnego w e-commerce. Informacje dotyczące poprawy sytuacji finansowej konsumentów, jakie płyną z badań koniunktury GUS-u, są optymistycznym sygnałem dla sektora handlu i usług, w tym dla centrów handlowych. Zwiększone skłonności do zakupów ze strony konsumentów mogą przyczynić się do poprawy wyników w handlu detalicznym oraz usługach świadczonych w centrach handlowych.
Warto również zauważyć, że różnice w kształtowaniu się ruchu w poszczególnych miastach mogą wynikać z lokalnych czynników, takich jak struktura demograficzna, poziom dochodów czy też obecność konkurencji. Dlatego zarządcy galerii i centrów handlowych mogą skorzystać z tych danych, aby lepiej zrozumieć potrzeby i preferencje swojej lokalnej społeczności oraz dostosować ofertę do zmieniającej się sytuacji rynkowej.
Działania, takie jak dostosowanie asortymentu do oczekiwań klientów, organizacja atrakcyjnych wydarzeń i promocji oraz inwestycje w ulepszenia infrastrukturalne, mogą przyczynić się do zwiększenia atrakcyjności galerii i centrów handlowych, co może skutkować poprawą wyników nawet w trudniejszym otoczeniu r...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!