Codziennie poświęcamy mnóstwo czasu i energii, zarówno w domu, jak i w pracy, aby porozumieć się z innymi ludźmi – przekonywać ich, informować, zadawać pytania, być może motywować do działania. Nie zawsze udaje nam się osiągnąć porozumienie. Często rodzi to frustrację i poczucie straty czasu. W procesie sprzedaży jest dokładnie tak samo. Oczywiście przy kliencie nie możesz pozwolić sobie na okazanie pewnych uczuć, ale w duchu, kiedy nie ma tzw. flow, myślisz dokładnie to samo – że to strata czasu.
Bardzo często przyczyną tej nieefektywnej komunikacji jest niedopasowanie stylu komunikacji społecznej do typu osobowości Twojego rozmówcy.
Taylor Hartman, autor książki Kod kolorów – typy osobowości zaszyfrowane w kolorach, wyodrębnił cztery podstawowe typy osobowości i oznaczył je kolorami – czerwony, żółty, niebieski i zielony. Definiuje on osobowość jako element wrodzony, jednakże niedziedziczony czy podatny na wpływ otoczenia. Osobowość jest niepowtarzalna i niezmienna, porównywana do linii papilarnych czy koloru tęczówki oka. Hartman twierdzi, że każdy z nas ma jedną wiodącą barwę, która kieruje naszym życiem, z którą przychodzimy na świat. Jednak znając wady i zalety tej niepowtarzalności, możemy funkcjonować w społeczeństwie i z sukcesem osiągać spełnienie zawodowe i prywatne.
Motywem przewodnim ludzi o osobowości czerwonej jest władza, żółtej – zabawa, niebieskiej – intymność, zaś zielonej (czasami spotykany w literaturze kolor biały) to spokój.
No OK, ale przecież klient nie ma na czole wypisane, jakim jest kolorem lub, co więce...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!