WOMENECONOMICS – CZY KOMPETENCJE MIĘKKIE PRZYNIOSĄ KOBIETOM EKONOMICZNY AWANS?

Sprzedaż na szpilkach

Kobiety wygrywają kompetencjami miękkimi i lepszym poziomem wykształcenia. Sprzyjają im społeczne trendy. Chociaż według niektórych wyliczeń ekonomiczna pozycja kobiet i mężczyzn ma się zrównać dopiero za jakieś 200 lat, to rola kobiet w globalnej gospodarce i ich pozycja na rynku pracy niezaprzeczalnie rosną. Dlaczego pracodawcy chętniej niż kiedyś zatrudniają dziś kobiety? Wiem, dlaczego ja to robię.
 

Potrzebujesz dodatkowych wskazówek? Sprawdź artykuł: Umiejętność zadawania pytań, czyli jedna z kluczowych kompetencji menedżerskich

POLECAMY

Gdy kilka lat temu założyłam własną firmę, zatrudniłam w niej same kobiety i choć skład zespołu zmienił się przez te lata, nadal pracujemy w kobiecym gronie. To nie jest w żadnym razie wybór ideologiczny, podyktowany uprzedzeniami wobec mężczyzn czy w jakikolwiek sposób ich dyskryminujący. Po prostu wybieram kompetentnych specjalistów o cechach, na jakich mi zależy i z jakiegoś powodu okazuje się, że znajduję ich głównie pośród kobiet. Dlaczego tak się dzieje? Spróbujmy odpowiedzieć na to pytanie. 

Cechy marketingowca idealnego? Jest ich wiele. Chodzi oczywiście o cały zestaw zawodowych kompetencji, wiedzy, doświadczeń i kontaktów zdobywanych w toku kariery zawodowej,...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy