Transfer wiedzy, czyli jak przekazywać wiedzę w rozproszonych sieciach handlowych

Strefa szefa

Wprowadzając do obiegu nową strategię, akcję promocyjną czy innowacyjny produkt, trzeba zadbać o to, aby pracownicy, którzy mają bezpośredni kontakt z klientem, otrzymali wszystkie niezbędne informacje i potrafili odpowiednio zrealizować założenia nowej kampanii. W przeciwnym razie projekt, który kosztował firmę wiele czasu i środków finansowych, może okazać się porażką.

Zarząd ma swoją strategię, raporty, wnioski produktowe i analizy, ale to od pracownika zależy, czy ta strategia odniesie sukces. Niestety, wielu menedżerów wciąż postrzega sprzedawców jako osoby, które przecież „tylko” sprzedają, zamiast jako osoby, które na co dzień używają wielu narzędzi i wykorzystują swoją wiedzę po to, aby zrealizować nasz wspólny sukces i budować przewagę rynkową. Ogromna różnica, prawda?

POLECAMY

Obecna sytuacja przekazywania wiedzy często jest daleka od ideału

Pracownicy sieci handlowych są przesyceni informacjami. Trafia do nich zbyt wiele wiadomości o nowych promocjach, produktach, sposobach prezentowania towarów, nowych strategiach kontaktu z klientem, udoskonaleniach, gadżetach… A w tym wszystkim muszą się oni odnaleźć (często pozostawieni sami sobie ze swoją niewiedzą) i realizować codzienne, zawodowe obowiązki, z których są rozliczani. Brakuje tu miejsca na zrozumienie słuszności odgórnej strategii, nie mówiąc już o wdrażaniu jej założeń w życie i wyrabianiu odpowiednich nawyków.
Model informowania pracowników przez sieci obecnie opiera się głównie na trzech metodach – przyjrzyjmy się nieco bliżej każdej z nich. Pierwsza polega na przekazywaniu wiadomości za pomocą maili, biuletynów, papierowych gazetek. Sprzedawca...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy