Mówiąc o odpowiednim doborze kanałów sprzedaży online, powinieneś za punkt wyjścia przyjąć Twoje cele biznesowe. Dla Ciebie jako producenta będą one często powiązane z wyzwaniami dotyczącymi budowania marki, określeniem polityki cenowej i dystrybucyjnej, czy też roli Twojego własnego sklepu internetowego. Jako resellerowi zależeć Ci będzie zapewne na szybkim dotarciu do szerokiej grupy odbiorców oraz na budowaniu zyskownej sprzedaży przy jednocześnie wysokiej rotacji produktów w magazynie, gwarantującej zachowanie płynności finansowej. W przypadku małego sklepu dobrą praktyką będzie stopniowe uruchamianie poszczególnych działań.
Popatrzmy na ten temat przez pryzmat wybranych czterech strategii działania w obszarze e-commerce. Będą to:
POLECAMY
- Specjalizacja;
- Marketplace;
- Społeczność;
- Cross-marketing.
Specjalizacja
Bazując na specjalizacji, możesz zbudować swoje wyróżniki poprzez zagospodarowanie odpowiedniej niszy rynkowej. Czynnikiem decydującym o zdefiniowaniu takiej niszy może być:
- grupa odbiorców,
- terytorium,
- linia produktów,
- marka,
- innowacja.
W kontekście budowania specjalizacji i poszukiwania niszy rynkowej sprawdzają się kanały, w których z jednej strony możesz tworzyć wartościowe treści, a z drugiej strony – w szybki sposób dystrybuować je do...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!