Święta za pasem. Zrób prezent swojemu e-commerce’owi

Temat numeru

Jak zmaksymalizować sprzedaż i zyski w ostatnim miesiącu w roku?

Mamy rok, jaki mamy…

Rok 2023, podobnie jak i poprzednie lata, nie należał do najłatwiejszych w branży e-commerce. Ciągle wzrastająca inflacja i idąca za nią niestabilna sytuacja w wielu budżetach domowych sprawiły, że część klientów, zamawiając produkty inne niż te pierwszej potrzeby, kalkuluje zakup zdecydowanie dłużej niż to miało miejsce dotychczas. Z drugiej jednak strony stale zwiększa się społeczna świadomość wygody działań online’owych oraz tego, że bardzo dużo zakupów, nawet codziennych, można obecnie zrobić bez wychodzenia z domu – oszczędzając w ten sposób nie tylko czas, ale również niejednokrotnie pieniądze.

POLECAMY

Black Week już za chwilę.
Czy Twój sklep jest gotowy?

Przed nami jedno z największych świąt handlu online, czyli Black Friday. Kiedyś był to jeden, główny dzień, w którym następował szczyt promocji, natomiast obecnie jest to okres rabatowy, który rozciąga się na cały kolejny tydzień i funkcjonuje pod nazwą Black Week.
Jest to tydzień kojarzony z dużymi wyprzedażami. Jednak już przed Czarnym Piątkiem można trafić na różne okazje. Warto więc z punktu widzenia konsumenta już z wyprzedzeniem śledzić oferty z wielu kategorii. Klienci są coraz bardziej świadomi i często czekają na duże promocje czy wyprzedaże, dlatego jeśli jeszcze nie przygotowałeś(-aś) swojego sklepu w pełni, warto sprawdzić kilka obszarów, które pozwolą Ci zmaksymalizować zysk w tym czasie, jeśli właściwie o nie zadbasz:

  • ADS-y
    Coraz więcej użytkowników dokonuje interakcji z marką na poziomie social mediów lub korzystając z przeglądarek internetowych. Narzędzia te mają w swoich zasobach możliwość ustawienia płatnych kampanii promocyjnych, popularnie zwanych „adsami”. Najczęściej taka promocja powoduje wyświetlenia produktów w najbardziej widocznych miejscach danej platformy, przez co ekspozycja produktów jest dużo wyższa. Forma tej reklamy jest bardziej kaloryczna i dostarcza dużo więcej wartościowego ruchu, podbijając promowaną ofertę względem konkurencyjnych.
  • E-mail marketing
    Dzielimy go co do zasady na dw...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy