Świadomie do celu – jak zbudować markę, która sprzedaje?

Temat numeru

Idziesz na zakupy, szukasz konkretnego produktu. Masz określone zastosowanie, upatrzony kolor i do wyboru dwa produkty w podobnych cenach. W dwóch różnych sklepach. Na który się zdecydujesz? Pewnie nie udzielisz mi na to odpowiedzi bez pytania, o jakie sklepy chodzi. No właśnie, zanim podejmiesz decyzję o zakupie, chcesz zidentyfikować markę. Może przypomnieć sobie swoje ostatnie doświadczenia lub kampanie, w których wziąłeś udział. Sięgasz pamięcią do wykreowanego w głowie wizerunku, ale czy popchnie Cię on do zakupu?

Po co budować świadomość marki?

Cel tego jest bardzo prosty – żeby sprzedawać. Niestety, aby go osiągnąć, nie wystarczy mieć w ofercie produkty. Na jego realizację składa się wiele mniejszych czynników, nad którymi marki pracują latami. O tym, że klient wybierze właśnie Ciebie, bardzo rzadko decyduje przypadek. Zbyt rzadko, żebyś mógł na niego liczyć. 
Zanim przejdziemy do etapów budowania świadomości marki, omówmy krótko, co się na nią składa. 
Świadomość marki (branding) w najprostszym tłumaczeniu polega na wypracowaniu i utrzymaniu pozytywnego wizerunku w umysłach konsumentów. Jej kluczowym elementem jest tzw. DNA marki, które jest konkretnym jądrem odniesienia wszystkich działań, np. stylu komunikacji, logo, sloganów, obietnic. To właśnie ono wyróżnia Twoją mar...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy