Dołącz do czytelników
Brak wyników

Temat numeru

30 listopada 2020

NR 30 (Listopad 2020)

Sprzedaż online materiałów budowlanych w czasie pandemii

161

Bieżąca sytuacja epidemiologiczna w naszym kraju zmusiła nas do zweryfikowania wszelkich możliwości zdalnej sprzedaży. Rynek materiałów budowlanych B2B na naszych oczach zmienia się pod względem rozwoju technologicznego, a to sprzyja możliwości zastosowania innowacyjnych sposobów sprzedaży. Firmy, które postawiły na platformy e-commerce, są aktualnie w zdecydowanie bezpieczniejszej sytuacji handlowej.

Nowe cyfrowe pokolenie

Niebagatelne znaczenie w cyfryzacji branży budowlanej ma fakt, że coraz mocniej do głosu dochodzi nowe pokolenie pracowników. Każdego dnia, w swoich codziennych sprawach są oni blisko związani ze sferą digital. To niezwykle pomaga w zaadaptowaniu nowych technologii sprzedaży w środowisku budowlanym, które w Polsce wciąż jest bardzo mocno tradycyjne. Rozwiązania e-commerce dobrze znane z rynku B2C zaczynają doskonale sprawdzać się również w B2B. Polskie przedsiębiorstwa budowlane stają się coraz bardziej świadome korzyści, jakie niesie dokonywanie zdalnych zakupów materiałów za pomocą systemów e-commerce. Warto podkreślić, że sprzedaż online prowadzi do znacznej oszczędności czasowej po stronie klientów.
Zdalne systemy sprzedażowe dostępne są 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu z dowolnego miejsca na świecie. Co więcej, z nowoczesnych platform e-commerce można swobodnie korzystać za pomocą urządzeń mobilnych. To niezwykle istotne w przypadku branży budowlanej, gdy nierzadko zakupów trzeba dokonać bezpośrednio z placu budowy, za pomocą jedynie smartfona. Wykorzystanie przez firmy dystrybuujące materiały budowlane zdalnego kanału sprzedaży daje także możliwość pozyskania istotnych danych o klientach oraz rynku. Pozwala to przewidzieć zarówno trendy w branży, jak i ustrzec przedsiębiorstwa przed nietrafionymi inwestycjami. Ponadto, wykorzystanie przez firmy kanału e-commerce umożliwia dotarcie do nowych grup klientów. Cyfrowe metody handlowe niewątpliwie wprowadzają powiew nowoczesności do przedsiębiorstw, które zdecydowały się postawić na e-commerce.

POLECAMY

Platforma e-commerce B2B to nie tylko sprzedaż

Współczesne systemy e-commerce B2B przeszły ogromną ewolucję. Nie są to już platformy siermiężne w swoim wyglądzie i trudne w obsłudze. Przeciwnie, nowoczesne rozwiązania e-commerce B2B przypominają swoim wyglądem dobrze nam znane sklepy internetowe, których obsługa nie jest niczym nowym dla przeciętnego użytkownika. Co więcej, rozwiązania dedykowane kanałom e-commerce B2B branży dystrybucji materiałów budowlanych umożliwiają nie tylko wygodne zakupy przez internet, ale także pozwalają znacznie usprawnić inne procesy. Z myślą o wyjątkowej specyfice branży budowlanej nowoczesne systemy e-commerce wyposażone są w wiele funkcjonalności dopasowanych do potrzeb klientów. Można tutaj wymienić m.in. dostęp do dokumentacji technicznej produktów, kalkulatory systemowe, system kontroli zakupów czy kosztorysy. Dokumentacja techniczna jest w branży budowlanej niezwykle istotna. Użytkownik systemu może nie tylko posiadać do niej swobodny dostęp, ale co więcej – może pobrać hurtowo dokumenty przypisane do interesujących go produktów. Kalkulatory systemowe – po wpisaniu przez klienta interesującej go np. powierzchni sufitu podwieszanego – podpowiadają mu natomiast wszystkie niezbędne artykuły wraz ze szczegółowym zapotrzebowaniem. Ta funkcja pozwala także szybko kupić te produkty za pomocą systemu e-commerce. 
Warto jeszcze w tym miejscu wspomnieć o systemie kontroli zakupów. Wiąże się on z uprawnieniami, którymi klient może zarządzać na poziomie swoich pracowników. Chodzi m.in. o udzielenie im określonego limitu zamówieniowego. Powyżej niego składający zamówienie będzie musiał uzyskać akceptację wyznaczonej osoby. Informacja o zapotrzebowaniu jest przesyłana do akceptacji drogą mailową.

Omnichannel – wielokanałowy model sprzedaży

Obserwujemy na rynku coraz większą popularność strategii wielokanałowego modelu sprzedaży, która w obliczu bieżącej sytuacji epidemiologicznej nabiera dodatkowego znaczenia. Cechą główną tej strategii jest zapewnienie spójnych doświadczeń zakupowych we wszystkich dostępnych kanała...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy