Sprzedawanie przez partnerstwa a zwiększenie zasięgu firmy i konkurencyjnej pozycji na rynku

Temat numeru

Sprzedaż na konkurencyjnym rynku niesie za sobą wiele wyzwań. Aby osiągnąć sukces, potrzebujesz poświęcić dużo czasu na właściwe poukładanie procesów i świadome zaplanowanie strategii sprzedażowo-marketingowej. Jeśli prowadzisz biznes w rynku, na którym nie masz monopolu, jedną z dróg, które powinieneś wziąć pod uwagę, jest nawiązanie wartościowych partnerstw. Dobrze wdrożone pomogą Ci nie tylko zwiększyć obroty, ale też zwiększyć zasięg i zdobyć zaufanie nowych klientów, którzy będą chętnie wracać.

Od czego zacząć?

Budowanie i rozwijanie każdego małego i średniego biznesu powinno zacząć się od precyzyjnej definicji produktu/usługi, grupy docelowej i wynikającego z nich modelu biznesowego; sprzedaży B2B (business-to-business) czy B2C (business-to-customer). Na tym powinieneś oprzeć decyzję, który rodzaj partnerstwa wybrać, gdzie postawić linię określającą podział obowiązków między Twoją firmą i partnerem oraz wartość prowizyjną, którą otrzyma Twój partner. 

POLECAMY

Przykłady partnerstwa 

  • Sprzedaż produktu i obsługa klienta
    Firma sprzedająca software (B2B)

HubSpot to platforma pochodzenia amerykańskiego łącząca działania marketingowe i sprzedażowe, umożliwiająca automatyzację działań i sprawne zarządzanie klientami. 

Mając na uwadze specyfikę ich produkt...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy