Social Media – skuteczny katalizator rekrutacji

Okiem praktyka & konsumenta

Jeśli w ramach swojej działalności zawodowej zarządzasz zespołem, to w realiach współczesnego rynku będziesz zmuszony zmierzyć się z rekrutacją. Problem w tym, że rekrutacja staje się dla wielu z nas prawdziwą szkołą życia, a samo pozyskanie kandydata, który swoim doświadczeniem i umiejętnościami jakkolwiek mieści się w naszych oczekiwaniach, graniczy z cudem. Mimo że proces rekrutacji przysparza wiele uciążliwości, to w niniejszym artykule skupimy się na wyżej wspominanym problemie pozyskania potencjalnych kandydatów. Jako główne narzędzie w tym procesie omówimy szeroko pojęte media społecznościowe, jednocześnie wskazując, jak ważne jest kreowanie wizerunku pracodawcy przy ich użyciu.

Zacznijmy jednak od kilku liczb, które pozwolą Ci zrozumieć skalę problemu. Jak wskazują badania przytaczane w 2018 r. przez Forbesa, trudności z pozyskaniem nowych kandydatów dotyczą 60% pracodawców. Wspomniane wyżej analizy pozwalają zakładać, że problem ten będzie się pogłębiał. Warto w tym miejscu zwrócić uwagę na to, że w 2016 r. aż 27% osób zatrudnionych planowało zmianę pracy. Rok później liczba ta wzrosła do 35%. Dynamika wzrostu wskazuje, że coraz chętniej rozglądamy się za możliwościami rozwoju poza strukturami organizacji. Dodatkowym utrudnieniem jest fakt wzrastającego deficytu pracowników na rynku. Tym samym rekruterzy czy inne osoby odpowiedzialne za pozyskanie „rąk do pracy” stają przed karkołomnym zadaniem. Gazetowe dodatki z ofertami pracy straciły na skuteczności, a szablonowe anonse na internetowych tablicach powoli przestają być atrakcyjne dla adresatów. Zaskutkowało to intensyfikacją działań w zakresie poszukiwania nowych kanałów umożliwiających dotarcie do potencjalnego kandydata. 

Naturalnym kierunkiem w zakresie rozwoju narzędzi komunikacyjnych z ewentualnymi chętnymi do pracy wydają się media społecznościowe. Wyjaśnię Ci w kilku słowach, dlaczego tak jest. Według PBI z internetu korzysta 23,4% ludności Polski. Spośród wszystkich internautów w kraju ponad 90% aktywnie korzysta z mediów społecznościowych. Zdeterminowało to wyraźną ofensywę rekruterów w social mediach. Jednakże według danych GUS w 2016 r. tylko 5% wszystkich rekrutacji opierało się na mediach społecznościowych. W tym samym czasie w USA na tym kanale komunikacji opierało się aż 90% wszystkich projektów rekrutacyjnyc...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy