Zacznij od benchmarkingu
Benchmarking to proces porównywania i analizowania działań, procesów, strategii lub wyników organizacji z referencyjnymi danymi lub najlepszymi praktykami w danej branży. Głównym celem benchmarkingu jest identyfikacja obszarów do poprawy oraz zastosowanie bezwzględnie lepszych metod, strategii lub praktyk w celu osiągnięcia doskonałości operacyjnej i konkurencyjnej, także w kontekście marketingu.
Obserwowanie bezpośredniej konkurencji to bardzo ważny aspekt, który powinien mieć miejsce właściwie w trybie ciągłym. Nie chodzi o to, aby na podstawie tych obserwacji literalnie naśladować konkurencję, ale o to, by informacje te pozwoliły lepiej zrozumieć strukturę rynku, trendy, preferencje klientów oraz zmiany w otoczeniu biznesowym. To z kolei umożliwia adaptację własnych strategii dostosowania się do aktualnych warunków rynkowych, a to daje firmie szansę na przystosowanie się do zmieniających się oczekiwań klientów oraz wprowadzenie własnych nowości.
Generalnie chodzi o to, aby na bazie zdobytej wiedzy starać się wyróżniać wartością dodaną, której nie oferuje konkurencja i bazując na swoich mocnych stronach, komunikować ją do klientów.
Co dodatkowo ważne, zbieranie danych na temat cen konkurencyjnych produktów czy usług pozwala dostosować własne ceny do realiów rynkowych oraz lepiej konkurować. Obserwowanie konkurencji umożliwia analizę jakości oferowanych produktów i usług, co może być inspiracją do doskonalenia...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!