PR dźwignią handlu? Sprawdzone praktyki

Temat numeru

Budowanie wizerunku jest jednym z najważniejszych elementów strategii marketingowej. Istnieje wiele różnych opcji: influencer marketing, digital marketing, marketing sieciowy, marketing afiliacyjny itp. A co z public relations? Działania PR nie są zarezerwowane tylko dla dużych firm z ogromnym budżetem, każdego dnia czy tygodnia można wdrażać różne warianty, aby osiągnąć zamierzony cel. Public relations może też fantastycznie wspierać działania sprzedażowe.

Public relations, reklama i marketing – to nie są synonimy. Każdy z nich generuje inną korzyść. Wykorzystuje inne narzędzia i możliwości. Odpowiednio zarządzane i dodane do strategii rozwoju, mają wspólny cel, wspólny mianownik – jakim jest sprzedaż.

POLECAMY

Już na samym początku planowania działań i wdrażania odpowiedniej strategii do firmy, warto zwrócić uwagę na działania związane z public relations i pamiętać, że to nie tylko kontakt z mediami, redakcjami czy dziennikarzami. To znaczenie więcej. Oto kilka cennych wskazówek w tym obszarze.

Buduj PR poprzez social media

Nierzadko planujemy posty według przygotowanego harmonogramu. Znajdują się w nim grafiki, rolki, karuzele czy relacje na żywo. Każdy z nich powinien mieć inny cel. Mogą być to posty pokazujące produkt czy usługę, może być to post typowo sprzedażowy czy informacyjny. Zaplanuj przynajmniej cztery posty PR-owe na dany miesiąc.

Wskazówka 

Buduj wizerunek eksperta. W postach PR-owych pokazujesz się z pozycji eksperta, specjalisty w danym temacie. Dzielisz się wiedzą, czymś wartościowym dla swoich odbiorców. Nie ma tam sprzedaży bezpośredniej, a Ty budujesz w odbiorcach poczucie, że Twoja wiedza jest tak cenna i przydatna, że chcą tego więcej i będą się z tym utożsamiać. Prawdopodobnie produkt, usługę lub Ciebie będą polecać dalej.

Generowanie wpływów

Wykorzystywanie róż...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy