„Podziel słonia na kawałki” – czyli o targetach słów kilka

Temat numeru

Każdy handlowiec działający wśród wyzwań, które niesie nam rynek, przyzna, że to trudna praca. Płaca minimalna i okazjonalna prowizja zmusza do ciężkiej pracy i pogoni za realizacją targetu. Prezesi oczekują efektów, menedżerowie dociskają handlowców, stres i pogoń za celem to chleb powszedni. Jednak dzisiaj cele niejednokrotnie stają się odległe, targety nierealne, a plany szybko trzeba zmieniać albo stają się nieaktualne.

Co zrobić, gdy targety wydają się nierealne?

Po pierwsze: nie panikuj. To normalne, że tak reagujemy, kiedy przed nami niepewność i duże wyzwanie. Zwyczajnie martwimy się, że nie damy rady, szczególnie teraz w tych trudnych i nieprzewidywalnych czasach. Jest wiele rzeczy do zrobienia, aby osiągnąć target, ale na pewno nie wolno panikować. Przed Tobą wyzwanie, więc trzeba znaleźć na nie sposób.
Po drugie: dopasuj swoje aktywności sprzedażowe. W zależności jakie są Twoje punkty styku z klientami, czy pracujesz głównie używając telefonu, czy video call, czy spotykasz się z klientami, wprowadź do swoich działań „licznik” i sprawdź, które z nich i kiedy są najbardziej owocne. Poukładaj swoje działania zgodnie ze statystykami w planie tygodnia i działaj zgodnie z harmonogramem.
Uruchom swoje social media oraz działania internetowe. Zapisz się np. do newsletterów Twoich klientów, obserwuj ich s...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy