Jesień oraz ostatnie miesiące roku to najlepszy czas na zrobienie porządków. Również w swoich procesach sprzedażowych. Niektóre z firm są w trakcie (lub już po) planowania wysokości sprzedaży na kolejny rok. Które z elementów naszego warsztatu sprzedażowego powinniśmy przeanalizować oraz jakie cele wyznaczyć na kolejny rok?
POLECAMY
Czy leci z nami pilot? Czyli czy wszyscy wiemy, jaką strategię realizujemy?
To bardzo ważny element pracy sprzedażowej, który bardzo często jest pomijany. Najczęściej jest tak, że firmy mają wyznaczoną, czasami nawet wieloletnią strategię, zgodnie z którą realizują swoje zadania i cele od ogółu do szczegółu.
W takiej sytuacji bardzo łatwo jest obudować się narzędziami, jakie są nam potrzebne do odniesienia sukcesu. Dzięki strategii wiemy, w którą stronę zmierzamy, jakie są oczekiwania względem zespołu sprzedaży, mamy jasność, do jakich klientów chcemy docierać, a na jakich nie marnujemy swojego czasu. Według programu działalności naszej firmy powinniśmy mieć określone parametry osobiste i zespołowe, które powinny razem się komponować. Sprzedaż, jak każdy proces operacyjny czy produkcyjny, powinna być starannie zaplanowana. Czy u Ciebie tak właśnie jest?
Tym bardziej kończący się rok to dobry moment, aby zweryfikować, na ile zrealizowane parametry pokrywają się z wyznaczoną strategią. Co poszło nie tak, gdzie popełniliśmy błędy oraz w jakiej części wypełniliśmy założo...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!