Optymalizacja generowania sprzedaży z firmowego serwisu internetowego

Skuteczna sprzedaż

Firmowy serwis internetowy jest istotnym źródłem generowania sprzedaży dla zdecydowanej większość współczesnych biznesów. Nie mówimy tutaj tylko – co oczywiste – o sklepach internetowych, ale także o leadach kontaktowych dla działów sprzedaży. Czy proces ten można zoptymalizować? Jakie techniki można wykorzystać w optymalizacji konwersji?

Realizacja audytu przez eksperta użyteczności 

Audyt użyteczności zwykle wykorzystuje trzy podstawowe metody badawcze: analizę heurystyczną (heuristic evaluation), wędrówkę poznawczą (cognitve walkthrough) oraz listy kontrolne (usability checklist). 
Podczas audytu ekspert użyteczności wciela się w zwykłego użytkownika serwisu i realizuje istniejące w serwisie procesy, np. zakup produktu w sklepie internetowym czy wysyłkę formularza kontaktowego. Ocena serwisu dokonywana jest na podstawie heurystyk, czyli zasad i wskazówek definiujących interfejsy o wysokiej użyteczności. Najpopularniejsze z nich to 10 heurystyk Nielsena i Molicha, choć można spotkać się także ze złotymi zasadami Schneidermana oraz zasadami użyteczności Connella. 
Przykładowe heurystyki to: dbanie o skuteczną obsługę błędów w serwisie (zapewnienie odpowiednich komunikatów dla użytkownika), zachowanie spójności (np. utrzymywanie jednolitej kolorystyki najważniejszych przycisków) czy w końcu stosowanie p...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy