Omnibus a postrzeganie ceny

Temat numeru

Omnibus wszedł do polskich sklepów na dobre. Nowa dyrektywa spowodowała, że wśród sprzedawców na nowo rozgorzała dyskusja o postrzeganiu cen przez klientów. W tym artykule zaznajomię Cię z kilkoma ciekawostkami na ten temat. Zapraszam na krótkie spotkanie z psychologią postrzegania cen.

W jaki sposób komunikować ceny, żeby przekonać klientów do zakupu? Jak wywołać u klientów pozytywne skojarzenia za pomocą odpowiedniej prezentacji cen? Te pytania pojawiają się w głowach wielu handlowców. A ja w niniejszym artykule dostarczę Ci na ten temat praktycznej wiedzy, którą będziesz mógł zastosować w swoim biznesie.

POLECAMY

Zyski, straty i gratisy

Chyba każdy sprzedawca to potwierdzi z praktyki. Klienci uwielbiają darmowe elementy oferty! Słowo „gratis” daje nam takiego emocjonalnego kopa, że to, co się nam oferuje, postrzegamy jako bardziej wartościowe, niż naprawdę jest. Jakie są tego powody? Badacze zachowań konsumenckich twierdzą, że ludzie obawiają się straty. Słysząc, że coś jest darmowe, myślimy, że nic nie możemy stracić. Przeprowadźmy krótki eksperyment:
Powiedzmy, że zaproponowałabym Ci za darmo voucher na zakupy w sklepie o wartości 10 zł lub kupon za 7 zł na zakupy o wartości 20 zł. Który b...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy