Metody sprzedaży pod kątem psychologicznym współczesnego klienta

Skuteczna sprzedaż

W dzisiejszych sprzedażowych czasach handlowiec działa na wymagającym rynku. Rynku, który jest przesycony propozycjami konkurencyjnych firm. Rynku, na którym relacje i poznanie potrzeb klienta już nie wystarczą.

Na początek należy odpowiedzieć sobie na pytanie, dlaczego w ogóle mamy wprowadzać jakieś zmiany w stosunku do dotychczasowego sposobu pracy, sprzedaży. W dobie globalizacji, cyfryzacji oraz innych ewolucji, oprócz dostępu do usług czy produktów wzrosła również świadomość klientów. Jaki wobec tego jest klient 2020 r.? 
Jest on nabywcą doświadczonym przez współpracę z niejednym kontrahentem. Ma też skrajne odczucia co do obsługi, z jaką się dotychczas spotkał. Jest on również bardzo dobrze poinformowany w kwestiach technicznych i specyfikacjach. Bywa również zmanierowany, bo wie, że może wybierać pośród wielu dostawców. A nade wszystko jest też wyczulony na dotychczasowe techniki sprzedaży, sposoby na zmanipulowanie go. Jak wobec tego zmierzyć się z takim wprawionym „przeciwnikiem”? 
Gdy już wiadomo, jaki jest klient, to jak wygląda sytuacja z handlowcem 2020 r.? Otóż kluczową rolę odgrywać będą kompetencje XXI w., w tym inteligencja emocjonalna. Jakimi umiejętnościami dobrze, abyś się odznaczał, i co składa się na ową inteligencję emocjonalną? Otóż przede wszystkim są to:

POLECAMY

  • Empatia – czyli umiejętność wczucia się w e...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy