Mechanizm zniżek w markach premium i luksusowych

Temat numeru

Czy marki premium biorą udział w festiwalu promocji? A jak to wygląda w przypadku marek luksusowych? Czy można przełożyć stosowane przez nie praktyki na każdą firmę? Na te i inne pytania odpowiem w poniższym artykule.

Zanim jednak o promocjach, konieczne jest rozróżnienie marek luksusowych od premium. Te określenia często są używane wymiennie, choć nie powinny, bo oznaczają dwie zupełnie różne rzeczy.

POLECAMY

Luksus a premium

Różnice pomiędzy nimi definiowane są na wielu poziomach i dotyczą w szczególności: jakości i standardu wykonania, ceny, grupy docelowej, sposobu dystrybucji, działań marketingowych i ekskluzywności czy też strategicznego ograniczania dostępu.
W obszarze jakości i standardu wykonania można zauważyć następujące różnice:

  • produkty premium uważane są za wyższej jakości niż standardowe lub podstawowe oferty. Mogą być wykonane z lepszej jakości materiałów, charakteryzować się doskonałym wykonaniem i lepszymi parametrami (w zależności od produktu) niż standardowe;
  • produkty luksusowe to z kolei najwyższa dostępna jakość, najlepsze materiały i dbałość o detale. Często charakteryzują się staranną pracą ręczną i wyj...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy