MAMA W PRACY – jak efektywnie łączyć obowiązki zawodowe z rodzinnymi

Sprzedaż na szpilkach

Łączenie życia zawodowego z byciem rodzicem, a w szczególności matką, wymaga dopracowania w szczegółach umiejętności doskonałej organizacji zadań. Kolokwialnie można opisać to stwierdzeniem „niezła jazda”. Mama, która wsiadła już do rodzinno-zawodowego rollercoastera, wie, że ten pojazd jest w ciągłym pędzie, czasami tylko nieznacznie zwalniając po to, aby z pełną szybkością zjechać z kolejnej pętli. Nie pozostaje nic innego, jak zaakceptować ten stan, efektywnie zorganizować zadania i każdego dnia gratulować sobie umiejętności łączenia dwóch światów w dobrze funkcjonującą całość.

Pracując w sprzedaży, zapewne znasz na pamięć pojęcia target, kluczowy klient, deadline czy dowieźć wynik. Kiedy w Twoim świecie pojawia się mały człowiek, dorzucasz do tego zestawu tysiące innych, do tej pory niepotrzebnych Ci określeń. Niestety, nie działa to w ten sposób, że nowy słownik zastępuje stary. Jako pracująca mama musisz zwiększyć pojemność pamięci i znaleźć nowe siły do działania, ponieważ pracodawcy rzadko kiedy wyznaczają niższe cele sprzedażowe kobietom posiadającym dzieci. Mimo że po zdjęciu szpilek w domu nie siadasz na kanapie z książką, tylko w wielu wypadkach zaczynasz drugi, domowy etat, w pracy musisz osiągać takie same wyniki jak pozostała część zespołu. Nieważne, czy jest to sprawiedliwe, czy nie, to dobra wiadomość jest taka, że można z sukcesem łączyć obszar zawodowy z rodzinnym, pod warunkiem, że nauczysz się działać efektywnie i wystarczająco dobrze. Perfekcyjnie już było. 

POLECAMY

Z pustym bakiem daleko nie zajedziesz


Przy zwiększonej licznie nowych obowiązków i nieprzespanych nocy, jakie pojawiają się wraz z dziećmi, praca na pełnych obrotach może stać się wyzwaniem. Jedynym rozwiązaniem w tym okresie staje się… zaakceptowanie tego stanu i praca w sposób „wystarczająco dobry”. Fizyczne zmęczenie, które w widoczny sposób prze...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy