POLECAMY
Czynniki wpływające na tworzenie strategii sprzedaży
Produkt i jego wartość
Przed rozpoczęciem opracowywania strategii sprzedaży należy odpowiedzieć sobie na pytanie: „W jakim sektorze rynku będę operował oraz jakie produkty będę sprzedawał?”. Jednocześnie należy sprawdzić, jak dużą sumę dana grupa docelowa jest w stanie zainwestować w określony produkt. Przy sprzedaży nowej technologii może się okazać, że korporacje mimo gotowego produktu będą potrzebowały tzw. customizowanego developmentu, czyli dedykowanego wdrożenia, które może sięgać inwestycji na poziomie kilkudziesięciu albo kilkuset tysięcy zł. W tym samym momencie sprzedaż do małych i średnich przedsiębiorców będzie na poziomie zakupu rozwiązania SaaS (Software as a Service) w cenie od kilkuset do dwóch tysięcy zł, z czego tylko nieliczni będą mogli wymagać indywidualnego podejścia. W takiej sytuacji strategia sprzedaży do obydwu kanałów będzie inaczej zaprojektowana; zarówno sam proces, jak i rola osób w sprzedaży i wsparciu sprzedaży. W przypadku customowych wdrożeń – sprzedaż 1–1 przez sprzedawców, a sprzedaż do SMB (small and medium-size businesses, czyli małe i średnie przedsiębiorstwa) przez kampanie marketingowe i postawienie mocniej na silny customer service, dbający o właściwe wdrożenie nowych klientów. Ponadto firmy sprzedające produkty retail do konsumenta indywidualnego powinny mocno postawić na automatyzację marketingową i silny inbound marketing.
Grupa docelowa
Zdefiniowanie grupy docelowej jest ściśle związane z oferowanymi przez Ciebie produktami lub usługami. Jeśli masz ustalony archetyp klienta, to wiesz, w jaki...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!