KASA NA KOŃCU? CO MOTYWUJE ZESPÓŁ DO (WSPÓŁ)PRACY

Temat numeru

Pracodawcy już to widzą. Znalezienie pracowników nie należy do najłatwiejszych, a dodatkowo, wyzwaniem jest utrzymanie obecnych. Rynek w Polsce jest dzisiaj mocno konkurencyjny. Podnoszenie standardów zatrudnienia nie jest już opcją, a koniecznością. Jak projektować i wdrażać komunikację z pracownikami wewnątrz i na zewnątrz firmy, aby utrzymać przy sobie dobry zespół? 

Jak podaje Główny Urząd Statystyczny, w lipcu 2019 r. bezrobocie w Polsce spadło do rekordowego poziomu 5,2%. Do tego dnia wyniki badania Confidence Index przeprowadzone przez firmę rekrutacyjną Michael Page w II kwartale 2019 r. wskazują, że 63% Polaków jest zadowolona z ogólnych warunków zatrudnienia. Wtóruje im CBOS, który deklaruje, że: „ogólną sytuację na rynku pracy w Polsce respondenci oceniali poprzednio w marcu 2018 r. Od tego czasu opinie na ten temat nieco się poprawiły i są zdecydowanie najlepsze, odkąd monitorujemy tę kwestię. Obecnie oceny pozytywne ponad pięciokrotnie przeważają nad negatywnymi. Ponad połowa badanych (58%, od marca 2018 r. wzrost o 5 pkt proc.) dobrze wypowiada się o krajowym rynku pracy, przy czym nadal stosunkowo nieliczni (7%) określają sytuację w tym wymiarze jako bardzo dobrą”1. Co to dokładnie oznacza? Że Polacy pracują i czują się na swoim stanowisku dość stabilnie, a gdyby chcieli obecną pracę zmienić, to mają poczucie, że w miarę szybko pojawi się alternatywa. I to niejedna. No właśnie – gdyby chcieli zmienić…
 

POLECAMY

Co motywuje nas do zmiany pracy? (infografika)


Pracodawcy mają dzisiaj przed sobą podwójne wyzwanie. Po pierwsze, w wielu sektorach brakuje rąk do pracy. I to na każdym poziomie kwalifikacji i wykształcenia. Procesy rekrutacyjne wydłużają się i są kosztowne. Po drugie, rosną wymagania potencjalnych i obecnych pracowników. Aby przyciągnąć i zatrzymać pracownika, co jest nie mniejszym wyzwaniem, nie wystarczy już obiecać umowę o pracę i jawić szansę na kartę Multisport po okresie próbnym. Jak wskazują wyniki raportu The 2014 TINYpulse Employee Engagement and Organizational Culture przeprowadzonego na podstawie 
200 tys. odpowiedzi pochodzących od pracowników 500 firm z całego świata, pieniądze jako największy motor do pracy znalazły się dopiero na siódmym (!) miejscu. Co je wyprzedziło? Co napędza dziś pracowników do efektywnej pracy i lojalności wobec pracod...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy