Kampanie Google Ads zalewają handlowców leadami, a sprzedaży brak – czyli kilka słów o analityce i sensie jej prowadzenia

Skuteczna sprzedaż

Pozyskiwanie i gromadzenie danych to podstawa w planowaniu kolejnych działań firmy. Jednak co nam po danych, jeśli nie zderzamy ich ze sobą i nie analizujemy całościowo, tylko wybiórczo cieszymy się z rosnących słupków i jaskrawej zieleni na wykresach? W tym artykule piszę o tym, jak białe może być jednocześnie czarne – case study.

Z tego artykułu dowiesz się, dlaczego czasem warto zmienić punkt widzenia za pomocą analizowania danych z różnych źródeł i jak to działanie może zmienić Twoje plany rozwoju firmy, a niekiedy uratować budżet.

POLECAMY

Czy Adsy są dla mnie?

Odpowiedź brzmi – tak. Kampaniami w Google Ads można obsłużyć prawie każdy produkt czy usługę (prawie) niezależnie od tego, co sprzedajemy. Google Ads’em możemy „zaopiekować” konsekwentnie cały lejek marketingowy – od TOFU, przez MOFU do BOFU. Ważne jest, aby dobrać odpowiedni typ kampanii do celu, jaki chcemy osiągnąć, i stopnia lejka, w którym ma się znajdować. Posługując się przykładami:

  • Dla TOFU – wskazana jest kampania zwiększająca świadomość marki i szansy na rozważenie zakupu. Do tego celu idealnie nada się kampania zwiększająca popyt i wyświetlająca reklamy w serwisie YouTube, na kartach Discovery oraz w Gmailu za pomocą reklam graficznych oraz wideo.
  • Dla MOFU – tutaj targetujemy użytkowników zaznajomionych z naszą marką. Chcemy nawiązać z nimi relację i przedstawić wartości naszego produktu lub usługi. Do tego celu idealnie nada się kampania nastawiona na remarketing oparty na użytkownikach, któr...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy