Jak zwiększać sprzedaż w aplikacjach mobilnych? Pięć metod, które działają

Temat numeru

W ostatnich latach w Polsce możemy zauważyć mocny trend tworzenia aplikacji mobilnych przez marki nie tylko z branży e-commerce, jak Zalando, ale również z branży retail, jak Lidl czy Żabka. Mimo to wiedza na temat zwiększania konwersji przez aplikacje mobilne jest jakby „tajemna”, dlatego postanowiłam podzielić się pięcioma strategiami, które warto wypróbować w swoich aplikacjach.

Jeśli czytasz ten tekst, to albo posiadasz aplikację, albo dopiero rozważasz jej stworzenie. Tworząc strategie marketingowo-sprzedażowe, znalazłam trzy główne powody, dla których warto mieć aplikację mobilną:

POLECAMY

  • Zmniejszenie kosztów marketingu. 
    Dzięki aplikacji oszczędzamy na dotarciu do odbiorców przez inne kanały. Możliwość bezpośredniego i darmowego dotarcia do bazy obecnych klientów generuje spore oszczędności na reklamach w Google czy na Facebooku (uwzględniając perspektywę długofalową).
  • Wyższa konwersja w aplikacji natywnej. 
    Oznacza to, że klient, który ogląda produkt w aplikacji, kupi go z większym prawdopodobieństwem, niż gdyby korzystał ze strony internetowej sklepu. Według raportu Criteo konwersja ta jest ponadtrzykrotnie wyższa niż w przypadku strony mobilnej! Co więcej, w przypadku aplikacji mobilnej koszyk zostaje zachowany do następnej wizyty, a dzięki powiadomieniom push możemy aktywnie wpływać na powrót do porzuconego koszyka i dokończenie transakcji.
  • Mikromomenty użytkownika. 
    Dzięki aplikacji mobilnej poznajemy naszego klienta od podszewki. Dane, które zbiera aplikacja, to coś więcej niż przeglądarkowe pliki cookies, które zapamiętują adres e-mail czy dane osobowe. Mówimy o zakupowych preferencjach i nawykach klienta, o historii jego transakcji i prawdopodobnych wyborach, których dokona w przyszłości. 

Z roku na rok transakcje online przez komputer o...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy