Jak zmotywować handlowców do pozyskiwania nowych klientów

Pozyskiwanie klienta

Największym wyzwaniem każdego przedsiębiorcy od zawsze było motywowanie pracowników do większej wydajności. Czasem zdarza się tak, że nie warto tracić swojej energii, a lepiej jest pozwolić nowemu wyprzeć stare. Jedną z cech handlowców jest zamiłowanie do zmian i jeżeli Twoje przedsiębiorstwo na to nie pozwala, to zaczną oni szukać gdzie indziej. Nim przeanalizuję dla Ciebie poszczególne możliwości motywacji takiej osobowości, dowiedz się najpierw, kogo ja definiuję jako prawdziwego handlowca.

Prawdziwy handlowiec to taka osoba, która ma w sobie dar oferowania wszystkiego innym. Kocha to tak bardzo robić, że nie straszne jej słowo „nie”, a wręcz działa ono na nią jak płachta na byka, motywując jeszcze bardziej.
Na swoim przykładzie mogę powiedzieć, że już od najmłodszych lat miałam żyłkę do sprzedaży. Wpierw jako nastolatka sprzedawałam księdzu własnoręcznie wyhaftowane serwetki. Później zdarzało mi się za pieniądze szkicować ze zdjęć. Gdzieś tam w swojej młodej karierze umiałam się sprzedać z usługą sprzątania mieszkań czy prasowania. W moim domu rodzinnym się nie przelewało, więc do kombinowania pieniędzy byłam zachęcona przez sytuację. Oczywiście w tym wszystkim dodatkiem były stypendia naukowe, bo to przecież też dodatkowy grosz i jeszcze laury w postaci czerwonego paska, matury na piątkach i szóstkach, czy dobrej średniej na studiach.

POLECAMY

Jakie są cechy prawdziwego handlowca?

Umiejętność znajdywania okazji do sprzedaży wszędzie, gdzie się da, to tylko jedna z cech wyróżniająca dobrego handlowca. Są też inne. A jakie?
Nie może on nie mieć w sobie empatii, bo sprawianie, że druga strona czuje się dobrze w jego towarzystwie, otwiera mu kolejne możliwości do zarabiania większych pieniędzy. To powoduje też, że potencjalni klienci bardziej mu ufają, bo jest autentyczny.

Empatia

To ona wspiera jego budowanie relacji. Och… jak on chętnie z klientem znajdzie punkty wspólne. To pogra w golfa, to za...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy