Jasna i ciemna strona mocy – czyli zagrożenia w strategii omnichannel

Pozyskiwanie klienta

Omnichannel jest działaniem, w którym firma wykorzystuje wiele kanałów – takich jak sklep internetowy, sklep stacjonarny, media społecznościowe, e-mail – aby stworzyć płynne i zunifikowane doświadczenie klienta. Ma ono za zadanie zapewnić, aby wszystkie te kanały współpracowały ze sobą poprzez dostarczanie spójnych komunikatów i obsługi. 

Różnica między teorią a praktyką jest taka, że w teorii nie ma różnicy…

Za największych graczy na tym polu można uznać takie korporacje jak:

POLECAMY

  • Starbucks – możliwość zamówienia kawy poprzez aplikację oraz płatność online, a następnie odebranie jej stacjonarnie w kawiarni bez czekania w kolejce;
  • Sephora – aplikacja umożliwiająca wirtualne „przymierzanie” makijażu poprzez AR (rozszerzona rzeczywistość) oraz personalizację rekomendacji zakupowych na podstawie historii zakupów stacjonarnych oraz online;
  • Nike – przy pomocy aplikacji Nike Training Club budowana jest społeczność, której oferowane są ekskluzywne produkty i personalizowane doświadczenia oraz oczywiście integracje z takimi platformami jak Foot Locker umożliwiają zakupy online i odbiór stacjonarny;
  • Amazon – gigant e-commerce otworzył również sklepy stacjonarne (Amazon Go, Amazon Fresh) integrując technologię z tradycyjnym handlem;
  • LPP – klienci mogą składać zamówienia online i odbierać je w sklepach stacjonarnych, a także sprawdzać dostępność produktów w wybranych lokalizacjach, zaś oferty i promocje są dostępne na równi w aplikacji, na stronie internetowej i w sklepach stacjonarnych;
  • Disney – ich aplikacja My Disney Experience integruje rezerwacje hotelowe, harmonogramy atrakcji, czasy oczekiwan...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy