Jak przygotować swój sklep na rewolucję i prawidłowo wdrożyć nowe rozwiązania?

Temat numeru

Początek roku przyniósł nam niemałą rewolucję w przepisach konsumenckich. Temat informowania o obniżkach cenowych, weryfikacji opinii czy reklamacji wciąż elektryzuje sprzedawców. Absolutnie mnie to nie dziwi, ponieważ ostatnie tak duże zmiany w przepisach konsumenckich miały miejsce w 2014 r., czyli 9 lat temu. W przypadku sklepów internetowych można pokusić się o stwierdzenie, że to było w innej epoce. I nie będzie to przesadą, ponieważ to właśnie w ostatnich latach, m.in. za sprawą pandemii, spora część kupujących przeniosła się do internetu, choć wcześniej wzbraniali się przed tą formą zakupów.

Unikanie zakupów w sieci często spowodowane było lękiem przed oszustwem ze strony sprzedawcy. Temat oszustw wybrzmiał ponownie teraz, przy okazji zmian w przepisach, a to głównie za sprawą haseł, takich jak: „skończą się oszustwa w sklepach internetowych”, „koniec z fikcyjnymi promocjami”, „sprzedawcy przestaną manipulować opiniami”. W mojej ocenie takie hasła są krzywdzące dla sprzedawców i właśnie dlatego przygotowałam niniejszy artykuł, który pomoże zrozumieć nowe przepisy konsumenckie i będzie swego rodzaju drogowskazem we wdrażaniu zmian.
Dyrektywa Omnibus, dyrektywa cyfrowa, dyrektywa towarowa – to nazwy, które w ostatnich miesiącach zostały odmienione przez wszystkie przypadki. Nie ma chyba osoby związanej ze sprzedażą, która nie słyszałaby o tych trzech unijnych dyrektywach. I bardzo dobrze, bo nowe przepisy nakładają na sprzedawców wiele obowiązków, o których należy wiedzieć i co najważniejsze, które należy realizować. Dzisiaj omówię najważniejsze zmiany, które zaczęły obowiązywać już od 1 stycznia br.

POLECAMY

Obniżki cenowe

Przepisy ustawy o informowaniu o cenach towarów i usług, która implementuje przepisy dyrektywy Omnibus dotyczące obniżek cenowych, stanowią, że w każdym przypadku powiadamiania o obniżeniu ceny towaru lub usługi obok informacji o obniżonej cenie uwidacznia się również tę o najniższej cenie tego towaru lub tej usługi, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki. Ustawa przewiduje też specjalne regulacje dla towarów lub usług, które są oferowane do sprzedaży w okresie krótszym niż 30 dni, oraz towarów, które ulegają szybkiemu zepsuciu lub mają krótki termin przydatności.
Skupmy się jednak na przepisie...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy