Dołącz do czytelników
Brak wyników

Temat numeru

30 listopada 2020

NR 30 (Listopad 2020)

Jak przygotować się do współpracy online z kontrahentem B2B?

202

Współpracując z kontrahentami w relacjach B2B, warto zadbać o profesjonalne przygotowanie się do spotkań nie tylko pod kątem merytorycznym. Istotne są bowiem także inne elementy kształtujące nasz wizerunek biznesowy, które mogą przesądzić nie tylko o powodzeniu pojedynczego spotkania, ale także o tym, czy dojdzie do realizacji transakcji bądź zawarcia kontraktu.

Lockdown i ograniczenia w kontaktach międzyludzkich spowodowane pandemią znacząco zwiększyły udział spotkań biznesowych w formie online. Wiele czynników wskazuje też na to, iż pozostaną one z nami na dłużej.
Odpowiednie przygotowanie się do spotkań i zaplanowanie ich czasu jest szczególnie istotne w kontekście spotkań online z kontrahentami. Może to bowiem zwiększyć szanse na pozyskanie nowego klienta, udane negocjacje czy podpisanie nowego kontraktu. Warto w tym miejscu podkreślić, iż to, że nie przebywamy w formie fizycznej w jednym pomieszczeniu z naszymi rozmówcami, powoduje, iż na powodzenie lub niepowodzenie spotkania może mieć wpływ wiele nie zawsze oczywistych elementów. Jest to spowodowane tym, że podczas spotkań online trudniej o skupienie przez dłuższy czas niż podczas spotkań stacjonarnych, a dodatkowo wiele elementów może – nawet podświadomie – rozpraszać naszego rozmówcę. To z kolei może wpłynąć negatywnie na efektywność zaplanowanego spotkania.

POLECAMY

Jak zwiększyć efektywność

Na co zatem warto zwrócić uwagę, aby zwiększyć efektywność spotkań B2B? Jednym z istotniejszych zagadnień jest odpowiednie zaplanowanie spotkania – określenie tematów, agendy, i ustalenie, kto powinien wziąć w nim udział, oraz zaproszenie uzgodnionych osób z wyprzedzeniem. Znając tema...

Artykuł jest dostępny w całości tylko dla zalogowanych użytkowników.

Jak uzyskać dostęp? Wystarczy, że założysz bezpłatne konto lub zalogujesz się.
Czeka na Ciebie pakiet inspirujących materiałow pokazowych.
Załóż bezpłatne konto Zaloguj się

Przypisy

    Małgorzata Warda

    Ma ponad 20 lat praktycznego doświadczenia w sprzedaży oraz zarządzaniu dużymi przedsiębiorstwami na stanowiskach dyrektora handlowego i generalnego, choć zaczynała od stanowiska sprzedawcy. Prowadzi firmę Warda Consulting Team (www.wardateam.com), prowadzi szkolenia z zakresu efektywnej sprzedaży i przywództwa, doradza start-upom i firmom z sektora MŚP jak zwiększyć sprzedaż i profitowość. Specjalizuje się w matematyce biznesowo-handlowej i szkoleniach z rentownej sprzedaży w oparciu o wartości matematyczne. Z wyróżnieniem ukończyła finanse i Executive MBA. Jest także absolwentką programów dla kadry zarządzającej na INSEAD. Posiada europejski certyfikat European Mentoring & Coaching Council w zakresie mentoringu biznesowego.
    Napisz do autorki: 
    malgorzata@wardateam.com