Jak przygotować się do współpracy online z kontrahentem B2B?

Temat numeru

Współpracując z kontrahentami w relacjach B2B, warto zadbać o profesjonalne przygotowanie się do spotkań nie tylko pod kątem merytorycznym. Istotne są bowiem także inne elementy kształtujące nasz wizerunek biznesowy, które mogą przesądzić nie tylko o powodzeniu pojedynczego spotkania, ale także o tym, czy dojdzie do realizacji transakcji bądź zawarcia kontraktu.

Lockdown i ograniczenia w kontaktach międzyludzkich spowodowane pandemią znacząco zwiększyły udział spotkań biznesowych w formie online. Wiele czynników wskazuje też na to, iż pozostaną one z nami na dłużej.
Odpowiednie przygotowanie się do spotkań i zaplanowanie ich czasu jest szczególnie istotne w kontekście spotkań online z kontrahentami. Może to bowiem zwiększyć szanse na pozyskanie nowego klienta, udane negocjacje czy podpisanie nowego kontraktu. Warto w tym miejscu podkreślić, iż to, że nie przebywamy w formie fizycznej w jednym pomieszczeniu z naszymi rozmówcami, powoduje, iż na powodzenie lub niepowodzenie spotkania może mieć wpływ wiele nie zawsze oczywistych elementów. Jest to spowodowane tym, że podczas spotkań online trudniej o skupienie przez dłuższy czas niż podczas spotkań stacjonarnych, a dodatkowo wiele elementów może – nawet podświadomie – rozpraszać naszego rozmówcę. To z kolei może wpłynąć negatywnie na efektywność zaplanowanego spotkania.

POLECAMY

Jak zwiększyć efektywność

Na co zatem warto zwrócić uwagę, aby zwiększyć efektywność spotkań B2B? Jednym z istotniejszych zagadnień jest odpowiednie zaplanowanie spotkania – określenie tematów, agendy, i ustalenie, kto powinien wziąć w nim udział, oraz zaproszenie uzgodnionych osób z wyprzedzeniem. Znając tema...

Ten artykuł jest dostępny tylko dla zarejestrowanych użytkowników.

Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się.

Przypisy