Do niektórych zmian zdążyliśmy się już przyzwyczaić: galopująca cyfrowa transformacja jest na ustach wszystkich już od dobrych kilku sezonów, podobnie jak automatyzacja, omnichannel czy postawienie na dbałość o doświadczenia użytkowników. Na rynku pojawiły się jednak pewne „nowości” – w niniejszym artykule przedstawię najciekawsze z nich.
Subiektywny ranking e-commerce’owych trendów rozpocznę od dobrych informacji: niezależnie od tego, który z nich okaże się dla Was najbardziej inspirujący, zdecydowanie jest w czym wybierać!
POLECAMY
Poniżej znajdziecie listę moich TOP 10 branżowych trendów wartych uwagi:
1. Zielona strona sprzedaży
Fakty są niezaprzeczalne: e-commerce rozwija się kosztem planety. Dość wspomnieć o tym, że wedle danych przytaczanych przez European Environment Agency, transport, na którym opiera się logistyka e-handlu, jest odpowiedzialny za co najmniej 1/4 całkowitej emisji gazów cieplarnianych w Unii Europejskiej, a stąd już tylko krok w kierunku globalnego ocieplenia. Dodatkowo, rosnący konsumpcjonizm i nadprodukcja negatywnie wpływają na środowisko przez wysokie wykorzystanie opakowań jednostkowych i wysyłkowych (Fundacja Oceana raportuje, że w 2020 r. branża e-commerce zużyła globalnie prawie 1,296 mld kg plastikowych opakowań) oraz przyczyniając się do tworzenia tzw. deadstock, czyli nadwyżki produ...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!