Po pierwsze, częsty kontakt z zespołem daje handlowcom poczucie realności, zwłaszcza tym, którzy pracują w zespołach rozproszonych i którym czasem towarzyszy poczucie oderwania od organizacji. Świadomość, że są inni, którzy też osiągają efekty, daje handlowcowi punkt odniesienia, jaki jest jego wkład w wynik osiągany przez zespół, co z kolei może stanowić pozytywny bodziec do dalszego rozwoju i doskonalenia swoich umiejętności. Moment, w którym wydaje nam się, że osiągnęliśmy już szczyt swoich możliwości, jest bowiem zabójczy dla każdego i negatywnie wpływa na wewnętrzną motywację.
POLECAMY
Współpraca przydaje się także w przypadku napotkanych trudności. Ludzie rozwiązują problemy w różny sposób, niekiedy bardzo kreatywnie. Kontakt z innymi daje inną perspektywę, także na sytuacje, które czasem wydają się bez wyjścia. Trudno nie wspomnieć także o wartości, jaką dają wnioski oraz opowieści, jakie ludzie między sobą wymieniają. Nie tylko pozwalają one uniknąć wielu błędów wynikających z nieświadomości, lecz także stanowią źródło cennych przykładów, które często pozwalają pokonać pojawiające się obiekcje lub wątpliwości klientów. Opowieści o tym, jak dzięki nam klient odniósł sukces, czyli tzw. success stories, biorą się m.in. z opowieści zasłyszanych od innych.
Nierzadko zdarza się, że współdziałanie przyczynia się do nawiązania lepszych relacji z klientem. Jako handlowcy bardzo chcielibyśmy, aby nas lubiono, jednak wbrew tym oczekiwaniom, nie zawsze tak bywa – nie da się przecież dogodzić każdemu. Z jednymi współpracuje nam się lepiej, z innymi gorzej. Dobrze jest wiedzieć, kiedy zaprosić na spotkanie z klientem kolegę lub koleżankę, których osobowoś...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!