Według badań Shopify 64% sprzedawców detalicznych twierdzi, że klienci pozyskani w weekend Black Friday mają niższą wartość niż ci pozyskani w innych okresach. Powód jest prozaiczny. Po prostu zazwyczaj decydują się oni wyłącznie na jednorazowy zakup towaru objętego jakąś dużą promocją. Większość marek w pełni akceptuje ten fakt i rzadko kiedy podejmuje jakikolwiek wysiłek, żeby tych nowych klientów zatrzymać po zakończeniu szaleństwa wyprzedaży.
POLECAMY
Utrzymanie klienta priorytetem
Tymczasem utrzymanie klienta powinno być priorytetem dla każdej firmy myślącej o długoterminowym sukcesie. Wyniki badań pokazują, że wartość klientów zwiększa się z każdym kolejnym zakupem u danej marki. To oznacza, że zdobywając klienta podczas Black Friday czy Cyber Monday, istnieje potencjał, aby przekształcić go w stałego nabywcę, który będzie kontynuować zakupy po zakończe...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!