Długoterminowe doświadczenia klientów ważniejsze niż jednorazowy skok sprzedaży

Temat numeru

Black Friday, Cyber Monday czy inne przedświąteczne wyprzedaże już na stałe weszły do kalendarza zakupowego wielu konsumentów na całym świecie. To okres, w którym marki kuszą wyjątkowymi promocjami, rabatami i okazjami, przyciągając tłumy klientów. Firmy powinny jednak pamiętać, że równie ważne jak jednorazowy skok sprzedaży jest zapewnienie długoterminowego pozytywnego doświadczenia klientom, które obejmuje nie tylko same zakupy, ale i obsługę posprzedażową. Wyłącznie w takim przypadku mamy szansę na to, aby zmienić jednorazowych nabywców skuszonych promocją w powracających klientów.

Według badań Shopify 64% sprzedawców detalicznych twierdzi, że klienci pozyskani w weekend Black Friday mają niższą wartość niż ci pozyskani w innych okresach. Powód jest prozaiczny. Po prostu zazwyczaj decydują się oni wyłącznie na jednorazowy zakup towaru objętego jakąś dużą promocją. Większość marek w pełni akceptuje ten fakt i rzadko kiedy podejmuje jakikolwiek wysiłek, żeby tych nowych klientów zatrzymać po zakończeniu szaleństwa wyprzedaży.

POLECAMY

Utrzymanie klienta priorytetem

Tymczasem utrzymanie klienta powinno być priorytetem dla każdej firmy myślącej o długoterminowym sukcesie. Wyniki badań pokazują, że wartość klientów zwiększa się z każdym kolejnym zakupem u danej marki. To oznacza, że zdobywając klienta podczas Black Friday czy Cyber Monday, istnieje potencjał, aby przekształcić go w stałego nabywcę, który będzie kontynuować zakupy po zakończen...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy