Dziś jednak ten sam rynek z coraz większą uwagą przygląda się technologii, która może nie tylko usprawnić działania handlowców, lecz także realnie skrócić czas podejmowania decyzji po stronie klienta. Mowa o AI, która (jeśli odpowiednio zaimplementowana) staje się nieocenionym wsparciem w przyspieszaniu procesów sprzedażowych. W jaki sposób może ona rzeczywiście wpłynąć na cykl decyzyjny w B2B? Co już działa, a co jeszcze przed nami?
POLECAMY
B2B nie znosi pośpiechu – i dobrze
Zacznijmy od zrozumienia, z czego właściwie wynika długość cyklu decyzyjnego w B2B. Otóż sprzedaż między firmami charakteryzuje się zupełnie inną dynamiką niż transakcje konsumenckie. Tutaj każdy zakup to inwestycja – obarczona ryzykiem, powiązana z budżetem, wymagająca zatwierdzenia przez kilka działów. Często decyzję zakupową musi podjąć zespół złożony z przedstawicieli biznesu, IT, finansów, prawników, a czasem i zarządu. Nie chodzi więc tylko o...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!