Co uwzględnić w planowaniu sprzedaży na 2023 r.?

Temat numeru

Mija rok 2022 i trzeba myśleć o 2023 r., w który wkraczamy z dozą dużej niepewności. Planowanie w takim momencie nie jest najłatwiejsze i jest obarczone dużym ryzykiem błędu. Inflacja, słabość polskiej waluty, presja cen energii czy konflikt w Ukrainie to tylko wierzchołek góry lodowej, którą widać na horyzoncie, a o którą wiele firm i branż może się rozbić.

W trakcie planowania sprzedaży na przyszły rok nie da się nie brać pod uwagę tych zagrożeń. Co więcej, musimy ostrożnie, ale i odważnie, spojrzeć w przyszłość, aby zrealizować budżety i cele firmowe lub przynajmniej optymalizować koszty i równoważyć potencjalne straty. Wsparcie rządowe dla firm, podobne do tego z czasu pandemii, raczej się już nie powtórzy, a miało ono duży wpływ na stabilizację sytuacji w firmach.

POLECAMY

Analiza zagrożeń w kontekście nadchodzącego roku

Pierwszym krokiem w planowaniu sprzedaży powinno być przyjrzenie się zagrożeniom, które będą miały wpływ na sprzedaż w naszej firmie. Zebranie rzetelnych informacji z wielu źródeł może być bardzo pomocne w planowaniu działań sprzedażowych i marketingowych. Być może, trzeba będzie zmienić kierunki działania lub otworzyć się na nowe możliwości, podobnie jak wiele firm w trakcie pandemii COVID-19 musiało dopasować swój profil działania do zmieniających się potrzeb, nawyków i generalnej sytuacji klientów.

Zwiększenie obrotów firmy

Większość firm traktuje wzrost obrotów firmy rok do roku jako coś naturalnego, przyczyniającego się do rozwoju firm. I owszem, tak jest, pod warunkie...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy