Na początek przyjmijmy, że jestem współwłaścicielem niewielkiego przedsiębiorstwa, istniejącego na polskim rynku od kilku lat. Do swojego zgranego zespołu przyjmuję nową osobę, gdyż jeden z pracowników, który był z nami niemal od początku, podjął decyzję o przejściu do konkurencji. Jak mam dobrze wdrożyć nowo
zatrudnionego? Jaką przyjąć postawę? Na co zwracać uwagę? O których kwestiach warto wspomnieć, a które lepiej pominąć?
Pytanie: „Jak dobrze wdrożyć?” słyszymy dość często. Próba odpowiedzi powoduje, że zakotwiczamy się w świecie ocen, z którego warto wychodzić, i do tego właśnie chcemy zaprosić przez stosowanie Porozumienia bez Przemocy. A co dla Pani jako współwłaściciela firmy oznacza w tym pytaniu słowo „dobrze”? Dla kogo jest definiowane pojęcie „dobrze” – dla organizacji, pracownika, zespołu czy menedżera? W tej sytuacji warto spytać, o co ważnego chcę zadbać. Jakie są dla mnie kluczowe aspekty (zachowania, wartości, postawy), które chcę rozwijać w firmie, i po czym dokładnie poznam, że udało mi się je rozwinąć i wdrożyć. Co jest istotne w pracy z zespołem, o czym chciałbym nowemu pracownikowi powiedzieć, i po czym poznam, że udało mi się to skutecznie przekazać? Punktem wyjścia są dla nas zawsze potrzeby (czyli uniwersalne jakości wspólne wszystkim ludziom) – czego potrzebuję w relacji ze sobą i z innymi w pracy, a także czego potrzebują inni (w tym wypadku zapewne zespół, nowy pracownik, osoby, z którymi będzie współpracował w firmie). O...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!