Be agile w sprzedaży – kolejny buzzword czy konieczność?

Okiem praktyka & konsumenta

Be Agile to jedno z nowych biznesowych zaklęć naszych czasów. Po lekturze tego tekstu będziesz wiedzieć, co tak naprawdę znaczy to pojęcie w sprzedaży oraz czy filozofia zwinnego działania, skoncentrowana na szybkim dostarczaniu wartości, ciągłej analizie i doskonaleniu działań handlowców, sprawdzi się w dziale sprzedaży. Zapraszam do kontaktu.

Jak napisałem w pierwszej części tego artykułu1, w obecnej biznesowej rzeczywistości, gdzie dominuje zmienność, niepewność, złożoność i niejednoznaczność (tzw. świat VUCA), przewagę konkurencyjną zdobędą te firmy, których wyróżnikiem jest umiejętność dostosowania się do szybko zmieniających się oczekiwań rynku – firmy, których handlowcy pracują zgodnie z regułą 3 × W (Ramka 1). Z tego artykułu dowiesz się, jak rozpocząć wdrażanie rewolucji w dziale sprzedaży, tj. wdrożenie zwinnej metodyki pracy, tak aby nie przerodziła się w rewoltę. Moim zdaniem, proces ten należy zacząć od przekształcenia klasycznej formuły kwartalnego przegląd wyników sprzedaży w zwinną formułę, inaczej mówiąc analizę 360° wyników sprzedaży tak, aby wspierała doskonalenie strategii sprzedaży i metod jej wdrażania! 

POLECAMY

Klasyczna formuła kwartalnego przeglądu wyników sprzedaży

Firmy, aby istnieć, muszą sprzedawać, ale to nie wszystko. Aby zachować konkurencyjność, muszą systematycznie zwiększać sprzedaż oraz poprawiać jej skuteczność i efektywność. Celowi temu służą kwartalne przeglądy efektów działalności firmy. W ramach tradycyjnego p...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy