Czym jest audyt?
To istotne, żeby na początek odpowiedzieć na to pytanie, ponieważ audyt najczęściej mylony jest z kontrolą. Audyt jest kompleksowym sprawdzeniem kondycji danego obszaru, w tym przypadku sprzedaży. Jest zawsze zapowiedziany, regularny i skupiony na przyszłości. Jego głównym celem jest usprawnianie codziennych działań w dziale handlowym. Kontrola, dla przeciwwagi, jest niezapowiedziana, osadzona w przeszłości i skupia się na jej rozliczeniu. Z mojej perspektywy kontrola jest oznaką braku zaufania i nie buduje atmosfery współpracy.
POLECAMY
Po co przeprowadza się audyt?
Skoro już wiemy, czym jest audyt, to pojawia się pytanie, po co ktoś chciałby go przeprowadzać. Najłatwiej odpowiedzieć na to pytanie, używając przykładu. Kiedy firma chce zwiększyć wyniki sprzedaży, zazwyczaj próbuje korzystać z różnych metod. Jeżeli potrzeba zwiększenia przychodu jest nagląca, liczba próbowanych obszarów zwiększa się jeszcze bardziej. A jednym z największych grzechów sprzedaży jest wdrażanie rozwiązań, które leczą objawy, a nie realne przyczyny zaistniałej sytuacji.
Dla przykładu, w przypadku problemów z pozyskiwaniem nowych klientów bardzo łatwo zdecydować się na szkolenie z prospectingu, ale rzadko kiedy przy...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!