Akcja finalizacja

Skuteczna sprzedaż

Sprzedaż jest jak bieg na orientację. Każdy z nich jest unikalny, ponieważ nie zna się trasy przed zawodami, a miejsca rozgrywania biegów są różne. Zamykanie transakcji sprzedażowej to w wielu przypadkach żmudny proces poszukiwania ostatnich punktów kontrolnych. Nim dobiegniesz do mety, czeka Cię jeszcze kilka akcji. Po czym poznasz, że trasa, którą obrałeś, jest dobra? Dowiesz się tego z niniejszego artykułu.

Startując w każdym biegu na orientację, masz niewiele do pomocy: mapę i kompas. Reszta zależy od Twojej głowy i ciała. Sprzedając, gdzieś w końcówce etapu prezentacji, docierasz do punktu finalizacji, w którym meta jest blisko, jednak brakuje jeszcze kilku punktów kontrolnych do szczęśliwego finiszu. Na tym etapie przydaje się umiejętność obserwacji, która pomaga zidentyfikować w kliencie oznaki gotowości do kupna. Słuchając go, wyczekuj odpowiednich sygnałów.
Pamiętam doskonale dzień, w którym zapragnęłam kupić działkę pod budowę wymarzonego domu. Uzbrojona w ściśle określone kryteria przystąpiłam do przeglądu ofert lokalnego rynku i… przez rok nic. Żadna z ofert nie podbiła mojego serca. Kiedy podczas jednej z letnich rowerowych eskapad zobaczyłam tablicę „Sprzedam” na jednej z działek w atr...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy