Dołącz do czytelników
Brak wyników

Skuteczna sprzedaż & wizerunek

31 marca 2020

NR 26 (Marzec 2020)

10 wskazówek na skuteczne kampanie e-mailowe w 2020 roku

90

Postanowienia noworoczne, tak jak fajerwerki i Kevin sam w Nowym Jorku, to nieodłączny element przełomu roku. Przez większość czasu pozostają one jednak tym, czym są – postanowieniami, które nigdy nie zostaną konsekwentnie wprowadzone w życie. Sojusz Certyfikowanych Nadawców (The Certified Senders Alliance – CSA) zestawił 10 sprawdzonych wytycznych na rok 2020, których należy się zdecydowanie trzymać, przynajmniej w przypadku, gdy chcesz w nadchodzącym roku prowadzić udane e-mailowe kampanie marketingowe oraz stawiasz na oparte na zaufaniu relacje z obecnymi i przyszłymi klientami.

Pamiętaj:

Dobra reputacja, odpowiednia treść oraz konsekwentne dbanie o jakość listy mailingowej to podstawa. 

POLECAMY

  1. Cenny skarb: adresy wysokiej jakości 
    Tworząc swoją bazę mailingową, umieszczaj w niej tylko adresy osób, które wygenerowałeś legalnie, o których wiesz, że chcesz posiadać o nich informacje, i których zgodę na posiadanie danych zawsze możesz udowodnić. Zapewnia Ci to nie tylko bezpieczeństwo prawne, ale chroni także Twoją reputację i buduje zaufanie Twoich klientów. Mała lista mailingowa z wysokiej jakości adresami jest lepsza niż duża baza z adresami uzyskanymi z co najmniej wątpliwych źródeł. W każdym przypadku stosuj procedurę Double Opt-In (DOI). W razie jakichkolwiek niejasności musisz być w stanie w każdej chwili jednoznacznie wykazać, że posiadasz zgodę każdej osoby, do której wysłałeś wiadomość e-mail na otrzymywanie przez nią e-maili Twojego autorstwa. A z DOI jesteś po bezpiecznej stronie.
  2. Uwaga pułapka
    Nie wpadnij w pułapkę. Jeśli wyślesz pocztę do pułapki na spam, ucierpi Twoja reputacja poważnego nadawcy i szybko znajdziesz się na czarnej liście. Bądź transparentny, regularnie i starannie aktualizuj swoje listy adresowe. Natychmiast usuwaj z listy nieaktywne adresy i nie wysyłaj wiadomości na stare adresy, których nie używałeś od lat.
  3. Bądź transparentny
    Jeśli Twój dostawca usług poczty elektronicznej (e-mail service provider – ESP) oferuje tę opcję, użyj Feedback-Loop (FBL), czyli pętli zwrotnej. Dzięki temu otrzymasz od swojego dostawcy usług e-mailowych informację zwrotną o adresatach, którzy klasyfikują Twoją pocztę jako spam lub śmieci (junk e-mail). To również pomaga w utrzymaniu przejrzystości Twojej listy mailingowej, oczywiście jedynie w przypadku, gdy stosowne adresy usuwasz z listy natychmiastowo.
  4. Uwaga przy konkursach
    Jeśli jako współsponsor bierzesz udział w konkursie w celu wygenerowania adresów: upewnij się, że liczba sponsorów jest niewielka (maks. 8) oraz że w każdej chwili masz dostęp do deklaracji zgody adresata. 
  5. Prawo jest prawem
    Zawsze przestrzegaj rozporządzenia UE o ochronie danych osobowych (RODO). Nie tylko dlatego, że grożą Ci teraz wysokie grzywny za jego nieprzestrzeganie, ale również dlatego, że naruszenie prawa zagraża Twojej dobrej reputacji i naraża zaufanie Twoich klientów. Jeśli spełniasz kryteria CSA i uzyskasz tam certyfikat, jesteś w dużej mierze po bezpiecznej stronie, również w odniesieniu do RODO. 
  6. Nie bądź phisherem
    Chroń siebie i swoją markę przed byciem wykorzystanym do ataku phishingowego. Podczas wysyłania wiadomości e-mail używaj standardów Domain-based Message Authentication, Reporting and Conformance (DMARC), Sender Policy Framework (SPF) oraz Domain Keys Identified Mail (DKIM). Z ich pomocą masz możliwość zapewnienia wyraźnego rozpoznawania Twoich e-maili przez dostawcę skrzynek pocztowych i jednocześnie określenia, jak powinien on obsługiwać e-maile, które rzekomo pochodzą od Ciebie. Dzięki temu wiadomości e-mail typu phishing mogą być niezawodnie wykrywane i filtrowane, zanim dotrą do odbiorcy i przyniosą Twojemu klientowi ewentualne szkody.
  7. Mów prostym językiem
    Bądź szczery, nawet jeśli chodzi o pozyskiwanie nowych subskrybentów do Twojego newslettera. Powiedz, co jest Twoim celem, w jasnych i zrozumiałych słowach i nie „ukrywaj” swojej prośby o zgodę na otrzymywanie reklam. Odbiorca zauważy to najpóźniej wtedy, gdy otrzyma newsletter, o który nie prosił świadomie, a następnie zirytowany ponownie go anuluje – lub co gorsza – oznaczy w swojej skrzynce pocztowej jako spam.
  8. Dotrzymuj słowa
    Trzymaj się ustalonych uzgodn...

Artykuł jest dostępny w całości tylko dla zalogowanych użytkowników.

Jak uzyskać dostęp? Wystarczy, że założysz konto lub zalogujesz się.
Czeka na Ciebie pakiet inspirujących materiałow pokazowych.
Załóż konto Zaloguj się

Przypisy