Dołącz do czytelników
Brak wyników

Recenzja książki

1 grudnia 2020

NR 30 (Listopad 2020)

Zrozumieć marketing

48

Zrozumieć marketing to zbiór doświadczeń wyniesionych z prowadzenia kampanii na 67 rynkach, w kilku językach, w różnych warunkach ekonomicznych, od niewielkich budżetów do dużych kampanii i efektów, jakie autorzy uzyskali dla siebie lub klientów, generując łączny wynik na moment wydania książki ponad 200 mln zł i pozyskując setki tysięcy leadów.

Książka powstała zarówno z myślą o osobach, które stawiają dopiero pierwsze kroki na marketingowej ścieżce, jak i dla przedsiębiorców oraz menedżerów, którzy zastanawiają się, w jaki sposób zwiększyć skalę prowadzonych przedsięwzięć.
Celem autorów było przygotowanie mapy, która pozwoli dotrzeć do celu. Czytając, czytelnik natrafi na wskazówki, praktyczne ćwiczenia oraz ostrzeżenia, czego unikać i w jakie miejsca się nie zapuszczać.
Artur i Marek zaczynają od zrozumienia, kim jest Twój klient. Pokazują, w jaki sposób określić, kto jest Twoim idealnym klientem. Wskazują miejsca, gdzie szukać informacji na temat grupy docelowej i dzielą się arsenałem narzędzi oraz taktyk, ubranych w procedury i schematy działania, z których korzystają na co dzień, pracując ze swoimi zespołami oraz klientami.
Książka wskazuje, w jaki sposób pozycjonować produkt lub usługę na rynku, aby zmaksymalizować szansę na sukces. Niezależnie od tego, czy dopiero zaczynasz, czy w marketingu widziałeś już niejedno, autorzy są przekonani, że znajdziesz tu wiele cennych informacji.
W kolejnym rozdziale autorzy pokazują „marketing z lotu ptaka”. Twierdzą, że polujący orzeł ma tę przewagę nad wypatrywaną zdobyczą, że widzi więcej. Może przeanalizować scenariusze, w które miejsce skieruje się jego cel. Dlatego w tym rozdziale wyposażają czytelnika w tę samą możliwość i pokazują, z jakich elementów składa się marketing, czyli w skrócie – co masz do dyspozycji, projektując kampanię. Na co warto zwrócić uwagę, szykując strategię dla Twojej marki lub wprowadzanego na rynek rozwiązania. Znajdziesz tu instrukcje, czym są lejki marketingowe i ścieżki zakupowe klientów.
Zrozumieć marketing w przyjemny dla czytelnika sposób uczy, w jaki sposób stopniowo wprowadzać Twojego potencjalnego klienta w świat Twoich rozwiązań. Artur i Marek opisują, jak za pomocą marketingu prowadzić za rękę klienta i pomagać mu podejmować decyzję, od czego zacząć. Co kupić w pierwszej kolejności? Jaką usługę wybrać? W tej części poznasz metodę „Wykres Produktów i Usług”.
Autorzy uczą, w jaki sposób właściwie zadawać pytania potencjalnym klientom, aby zrozumieć, jaki produkt lub usługę wprowadzić na rynek. Dowiesz się, jak modyfikować i dostosowywać swoją ofertę do oczekiwa...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy