Dołącz do czytelników
Brak wyników

Recenzja książki

3 czerwca 2020

NR 27 (Maj 2020)

Recenzja książki Właściwe słowa. Co, jak i kiedy powiedzieć, czyli siła komunikacji w biznesie Phila M. Jonesan

80

Jak mówić, żeby sprzedać nie tylko produkt, ale także ideę czy pomysł? Phil Jones wyodrębnił 22 kluczowe zwroty, które można bez trudu wpleść w codzienne rozmowy. Dzięki jego książce pt. Właściwe słowa odkryjesz skuteczność prostych technik językowych, dowiesz się, jak przekonująco formułować zdania, nauczysz się zadawać właściwe pytania we właściwym momencie i zrozumiesz, jakie słowa należy wyeliminować ze swojego słownika. Jeśli chcesz, aby Twoi klienci, współpracownicy i zwierzchnicy zawsze zgadzali się na Twoje warunki, to lektura tej książki powinna znaleźć się na Twojej liście priorytetów.

Wszyscy korzystamy z tych samych na pozór składników, a jednak osiągamy całkowicie odmienne wyniki. Wśród przedsiębiorców dysponujących takimi samymi produktami i zasobami są tacy, którzy zmagają się z pozyskiwaniem nowych klientów, i tacy, którzy nie mogą się od nich opędzić. Ci drudzy, choć prezentują różne postawy i podejmują różnorodne starania, mają jedną wspólną cechę: dokładnie wiedzą, co powiedzieć, kiedy to powiedzieć i jak nadać swoim słowom znaczenie.

POLECAMY

Zmień kilka słów, a możesz całkowicie odmienić rezultaty swoich rozmów z ludźmi

Słowa mają wielką moc – wpływają na podejmowane decyzje, zmieniają ludzkie losy, budują i rujnują fortuny – a jednak tak niewiele osób potrafi nimi władać z rozmysłem. Często decyzja klienta, który wybiera Ciebie, a nie Twoją konkurencję, wynika z tego, że wiesz dokładnie, co powiedzieć, kiedy to powiedzieć i w jaki sposób to powiedzieć. 
Phil Jones pokazuje, jak proste techniki językowe mogą wpływać na przebieg konwersacji. Bazując na latach skutecznych (i nieskutecznych) negocjacji sprzedażowych oraz szkoleniach obejmujących ponad dwa miliony osób na całym świecie, Jones wyodrębnił 22 formuły, które można bez trudu wpleść w codzienne rozmowy. Ich użycie wyzwala zmiany w systemie przekonań rozmówcy. Właściwie dobrany zestaw słów trafia wprost do naszej podświadomości. A podświadomość jest potężnym narzędziem w procesie decyzyjnym, ponieważ jest zaprogramowana do bezwysiłkowego, bezrefleksyjnego dokonywania wyborów.
Mechanizm jej działania można przyrównać do komputera, który przewiduje jedynie dwie opcje – „tak” lub „nie”, nigdy „być może”. Podświadomość jest silna, zdecydowana i działa błyskawicznie. Używanie słów, które przemawiają do tej właśnie części umysłu – nieznającej wahania i reagującej w oparciu o odruchy – daje Ci ogromną przewagę w rozmowie i może ułatwić Ci postawienie na swoim. 

Sztuka prowadzenia konwersacji i perswazji werbalnej w praktyce

Książka Właściwe słowa to nie nudna teoria, to przede wszystkim zbiór gotowych do zastosowania narzędzi. Na konkretnych przykładach, dialogach czy case studies autor pokazuje, jak:

  • prowadzić rozmowę, aby wyeliminować ryzyko odmowy lub odrzucenia, jednocześnie zwiększając komfort rozmówcy; 
  • wykorzystać uniwersalną ludzką potrzebę bycia uznawanym za osobę otwartą, aby wzbudzać zainteresowanie swoimi pomysłami i wywierać wpływ na rozmów...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy