Dołącz do czytelników
Brak wyników

Recenzja książki

31 lipca 2020

NR 28 (Lipiec 2020)

GRZEGORZ KRZEMIEŃ Własna firma krok po kroku. Uwaga kryzys! Działaj skutecznie na każdym etapie rozwoju swojego biznesu

34

Niniejszy e-book to suplement do książki Grzegorza Krzemienia pt. Własna firma krok po kroku (wyd. MT Biznes, 2019). Jest on zbiorem wskazówek, co robić, a czego nie, żeby po obecnym kryzysie wrócić na właściwy tor i odnaleźć się biznesowo w rzeczywistości po pandemii. 

Jednego możemy być pewni w tym niepewnym świecie – kryzysy będą powracać. Czy to duże, kładące się cieniem na całą gospodarkę, jak ten spowodowany COVID-19, czy mniejsze, mające wpływ tylko na wybrane branże. Pocieszające jest to, że każdy kryzys, z punktu widzenia działań prowadzonych przez firmę, wygląda podobnie. Co więcej, wbrew pozorom, kryzys może stworzyć niespodziewane szanse dla rozwoju firmy. 
Gdy wszyscy, dla których jest to pierwsze doświadczenie, wyostrzają zmysły na to, co robić, by przetrwać, doświadczony lider jest w stanie przeprowadzić długo odkładane zmiany lub rozwiązać nierozwiązywalne w normalnych czasach sprawy. Co więcej, kryzys zwykle przebudowuje część rynku. Choć to trudny czas, to jednak niesie ze sobą liczne możliwości, bo duzi gracze zajęci są rozwiązywaniem własnych problemów i minie chwila, zanim zauważą, że np. wyrosła im konkurencja. Wprowadzając odpowiednie działania już teraz (takie jak otwarcie e-sklepu, automatyzacja, dostosowana komunikacja marketingowa), można wygrać bój o klienta pokoronawirusowego.
Kryzys minie, wirus zostanie, ale nadejdą nowe czasy. I na nie trzeba przygotowywać firmę już teraz. Po dość długim okresie względnego spokoju przyjdzie czas, w którym, jak nigdy dotąd, będzie liczyć się elastyczność firmy. Grzegorz Krzemień wskazuje obszary, na które warto zwrócić uwagę, by przyszłe zawirowania dotykały Twoją firmę rzadziej i z mniejszym natężeniem. Poniżej przykładowe tematy, z którymi każdy lider przedsiębiorstwa będzie musiał się zmierzyć:

POLECAMY

  • Ty (bieżące „łatanie dziur” a planowanie strategiczne, zarządzanie zmianą, lęki i emocje pracowników i kooperantów).
  • Organizacja (rentowność i płynność finansowa, eliminacja słabych punktów firmy, ewentualna zmiana profilu działalności, dywersyfikacja dostawców, zasoby w chmurze)....

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy